Educational guide
IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject PRINCIPLES OF MARKETING Code 00508008
Study programme
0508 - G.ADMINISTRACIÓN Y DIR.DE EMPRESAS
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Basic Training First Second
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA
Coordinador
SANTOS GRANDA , SARA
E-mail ssang@unileon.es
sblanm@unileon.es
jcenm@unileon.es
lgong@unileon.es
Lecturers
BLANCO MORENO , SOFIA
CENTENO MIELGO , JOSE MARIO
GONZÁLEZ GUTIERREZ , LAURA
SANTOS GRANDA , SARA
Web http://
General description The subject reviews the fundamentals of marketing, including knowledge of the market and the consumer, analysis of the demand, and study of the marketing mix variables (product, ptice, place, and promotion)
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA VAZQUEZ BURGUETE , JOSE LUIS
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA SULE ALONSO , MARIA ARANZAZU
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA MUÑIZ MARTINEZ , NORBERTO
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA CERVANTES BLANCO , MIGUEL FRANCISCO
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA GONZALEZ FERNANDEZ , ANA MARIA
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA RODRIGUEZ SANTOS , MARIA DEL CARMEN

Competencias
Code  

Learning aims
Competences

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
40 40 80
 
0 20 20
10 30 40
 
Lecture 0 0 0
 
Mixed tests 4 0 4
6 0 6
0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Lecture

Personalized attention
 
Description

Assessment
  Description Qualification
Mixed tests Supondrá el 50% de la calificación de la asignatura.
Supondrá el 30% de la calificación de la asignatura (con una ponderación en función de la participación y asistencia a clase entre 0,5 y 1,5)
Coeficiente de ponderación entre 0.5 y 1.5
 
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Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Santesmases, M., Merino, M.J., Sánchez, J. y Pindado, T. (2009, 2011, 2014, 2018), Fundamentos de Marketing, Pirámide, Madrid
Amstrom, G.; Kotler,P.; Merino, M.J.; Pintado, T.; Juan, J.M. (2011) , Introducción al Marketing, Prentice-Hall, Madrid

Complementary Kotler, P.; Lane, K.: Cámara, D. y Mollá, A. (2006) , Dirección de Marketing , Prentice-Hall, Madrid
Stanton, W. J.; Etzel, M. J. y Walter, B. J. (2004), Fundamentos de Marketing, Mc Graw-Hill, Mexico
Santesmases, M. (2012) , Marketing. Conceptos y estrategias , Pirámide, Madrid


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