Educational guide
IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject BUSINESS MANAGEMENT Code 00508021
Study programme
G.ADMINISTACIóN Y DIR.DE EMPRESAS
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Compulsory Third First
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA
Coordinador
VÁZQUEZ BURGUETE , JOSÉ LUIS
E-mail jlvazb@unileon.es
dabrp@unileon.es
Lecturers
VÁZQUEZ BURGUETE , JOSÉ LUIS
ABRIL PEREZ, DAVID
Web http://
General description This subject aims to provide the student with an overview in order to understand the global action regarding the different marketing strategic variables from a theoretical and practical view
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA PLACER GALAN , JOSE LUIS
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA GONZALEZ FERNANDEZ , ANA MARIA
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA RODRIGUEZ SANTOS , MARIA DEL CARMEN
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA CERVANTES BLANCO , MIGUEL FRANCISCO
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA SULE ALONSO , MARIA ARANZAZU
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA GUTIERREZ RODRIGUEZ , PABLO

Competencias
Code  
B636
B637
B657
B674
B682
B684

Learning aims
Competences
B684
B636
B637
B657
B674
B682

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Case study 15 40 55
 
Personal tuition 10 0 10
 
Lecture 25 30 55
 
6 6 12
Practical tests 3 6 9
Objective multiple-choice tests 1 8 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Case study
Personal tuition
Lecture

Personalized attention
 
Lecture
Case study
Personal tuition
Description

Assessment
  Description Qualification
Supondrá el 20% de la calificación de la asignatura.
Practical tests Supondrá el 30% de la calificación de la asignatura (con una ponderación en función de la participación y asistencia a clase entre 0,5 y 1,5).
Objective multiple-choice tests Supondrá el 50% de la calificación de la asignatura.
 
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Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Kotler, P.; Lane, K.; Cámara, D. y Mollá, A. (2012, 14ª ed.) , Dirección de Marketing , Pearson Prentice-Hall , Madrid
Munuera Alemán, J.L. y Rodríguez Escudero, A.I. (2012, 2ª ed.), Estrategias de marketing. Un enfoque basado en el proceso de dirección, ESIC, Madrid

Complementary Munuera Alemán, J.L. y Rodríguez Escudero, A.I., dirs. (2006) , Estrategias de marketing. De la teoría a la práctica , ESIC, Madrid
Marín Sánchez, C.E. y Pérez Cabañero, C. (2008), Fundamentos de marketing estratégico, Delta Publicaciones, Madrid
Olcese, A.; Rodríguez, M.A. y Alfaro, J. (2008), Manual de la empresa responsable y sostenible, McGraw-Hill, Madrid
Belz F.H., Peattie K. y Galí J.M. (2013), Marketing de sostenibilidad, Profit, Barcelona


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