Educational guide
IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject BUSINESS MANAGEMENT Code 00508021
Study programme
0508 - G.ADMINISTRACIÓN Y DIR.DE EMPRESAS
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Compulsory Third First
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA
Coordinador
VÁZQUEZ BURGUETE , JOSÉ LUIS
E-mail jlvazb@unileon.es
alanc@unileon.es
dabrp@unileon.es
lvalm@unileon.es
Lecturers
LANERO CARRIZO , ANA
VÁZQUEZ BURGUETE , JOSÉ LUIS
ABRIL PEREZ, DAVID
VALERO MANSO , LUCIA
Web http://
General description This subject aims to provide the student with an overview in order to understand the global action regarding the different marketing strategic variables from a theoretical and practical view
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA PLACER GALAN , JOSE LUIS
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA GONZALEZ FERNANDEZ , ANA MARIA
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA RODRIGUEZ SANTOS , MARIA DEL CARMEN
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA CERVANTES BLANCO , MIGUEL FRANCISCO
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA SULE ALONSO , MARIA ARANZAZU
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA GUTIERREZ RODRIGUEZ , PABLO

Competencias
Code  

Learning aims
Competences

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Case study 15 40 55
 
Personal tuition 10 0 10
 
Lecture 25 30 55
 
6 6 12
Practical tests 3 6 9
Objective multiple-choice tests 1 8 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Case study
Personal tuition
Lecture

Personalized attention
 
Lecture
Case study
Personal tuition
Description

Assessment
  Description Qualification
Supondrá el 20% de la calificación de la asignatura.
Practical tests Supondrá el 30% de la calificación de la asignatura (con una ponderación en función de la participación y asistencia a clase entre 0,5 y 1,5).
Objective multiple-choice tests Supondrá el 50% de la calificación de la asignatura.
 
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Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Kotler P, Lane K (2016, 15ª ed.) , Dirección de Marketing , Pearson , Madrid
Munuera Alemán JL, Rodríguez Escudero AI (2012, 2ª ed.), Estrategias de marketing. Un enfoque basado en el proceso de dirección, ESIC, Madrid

Complementary Munuera Alemán JL, Rodríguez Escudero AI dirs. (2006) , Estrategias de marketing. De la teoría a la práctica , ESIC, Madrid
Marín Sánchez CE, Pérez Cabañero C (2007), Fundamentos de marketing estratégico, Delta, Madrid
Olcese A, Rodríguez MA, Alfaro J (2008), Manual de la empresa responsable y sostenible, McGraw-Hill, Madrid
Belz FH, Peattie K, Galí JM (2013), Marketing de sostenibilidad, Profit, Barcelona


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