Educational guide | ||||||||||||||||||||||
IDENTIFYING DATA | 2023_24 | |||||||||||||||||||||
Subject | STRATEGIC AND SECTORIAL MARKETING | Code | 00508104 | |||||||||||||||||||
Study programme | ||||||||||||||||||||||
Descriptors | Credit. | Type | Year | Period | ||||||||||||||||||
6 | Compulsory | CA | ||||||||||||||||||||
Language |
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Prerequisites | ||||||||||||||||||||||
Department | ||||||||||||||||||||||
Coordinador | ||||||||||||||||||||||
Lecturers | |
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Web | http:// | |||||||||||||||||||||
General description | ||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
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Competencias |
Code |
Learning aims |
Competences | |||
Contents |
Topic | Sub-topic |
Planning |
Methodologies :: Tests | |||||||||
Class hours | Hours outside the classroom | Total hours | |||||||
Personal tuition | 4 | 8.5 | 12.5 | ||||||
Lecture | 20.25 | 42.25 | 62.5 | ||||||
4.5 | 58 | 62.5 | |||||||
Objective multiple-choice tests | 2.25 | 10.25 | 12.5 | ||||||
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Description | |
Personal tuition | |
Lecture |
Personalized attention |
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Assessment |
Description | Qualification | ||
Supondrá el 30% de la calificación de la asignatura (con una ponderación en función de la asistencia y participación en clase entre 0,5 y 1,5). | |||
Objective multiple-choice tests | Supondrá el 70% de la calificación de la asignatura. | ||
Other comments and second call | |||
Sources of information |
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE |
Basic |
Kotler, P.; Lane, K.; Cámara, D. y Mollá, A. (2012), Dirección de Marketing, Pearson Prentice-Hall, Madrid Munuera Alemán, J.L. y Rodríguez Escudero, A.I. (2012, 2ª ed.), Estrategias de marketing. Un enfoque basado en el proceso de dirección, Esic, Madrid Aguirre García M.S. (2000), Marketing en sectores específicos, Pirámide, Madrid |
Complementary |
Vázquez Burguete, J.L. y Placer Galán, J.L. (2000), Cinco temas de introducción al marketing público, J.L. Vázquez y J.L. Placer eds., León Santesmases, M., Merino, M.J., Sánchez, J. y Pindado, T. (2009), Fundamentos de Marketing, Pirámide, Madrid Marín Sánchez, C.E. y Pérez Cabañero, C. (2008), Fundamentos de marketing estratégico, Delta Publicaciones, Madrid Lovelock, C. y Wirtz, J. (2008), Marketing de Servicios, 6ªEd., Pearson, Madrid |
Recommendations |