Educational guide
IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject PRINCIPLES OF MARKETING Code 00511002
Study programme
G.MARKETING E INVESTIGACIóN DE MERCADOS
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Basic Training First First
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA
Coordinador
LANERO CARRIZO , ANA
E-mail alanc@unileon.es
csahp@unileon.es
Lecturers
LANERO CARRIZO , ANA
SAHELICES PINTO, CÉSAR
Web http://
General description The subject reviews the fundamentals of marketing, including knowledge of the market and the consumer, analysis of the demand, and study of the marketing mix variables (product, ptice, place, and promotion)
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA VAZQUEZ BURGUETE , JOSE LUIS
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA SULE ALONSO , MARIA ARANZAZU
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA CERVANTES BLANCO , MIGUEL FRANCISCO
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA LLAMAS ALONSO , MARíA ROSA
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA FERNANDEZ CUESTA , CARMEN
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA RODRIGUEZ SANTOS , MARIA DEL CARMEN

Competencias
Code  
A16270
A16277
B5100
B5105
B5107
C1
C3

Learning aims
Competences
B5100
C1
C3
A16270
A16277
B5105
B5107

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
40 40 80
 
0 20 20
10 30 40
 
Lecture 0 0 0
 
Mixed tests 4 0 4
6 0 6
0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Lecture

Personalized attention
 
Description

Assessment
  Description Qualification
Supondrá el 5% de la calificación de la asignatura
Mixed tests Supondrá el 50% de la calificación de la asignatura
Supondrá el 45% de la calificación de la asignatura
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Santesmases, M., Merino, M.J., Sánchez, J. y Pindado, T. (2009, 2011), Fundamentos de Marketing, Pirámide, Madrid
Amstrom, G.; Kotler,P.; Merino, M.J.; Pintado, T.; Juan, J.M. (2011) , Introducción al Marketing, Prentice-Hall, Madrid

Complementary Kotler, P.; Lane, K.: Cámara, D. y Mollá, A. (2006) , Dirección de Marketing , Prentice-Hall, Madrid
Stanton, W. J.; Etzel, M. J. y Walter, B. J. (2004), Fundamentos de Marketing, Mc Graw-Hill, Mexico
Santesmases, M. (2007) , Marketing. Conceptos y estrategias , Pirámide, Madrid


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