Educational guide
IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject ADVERTISING Code 00511040
Study programme
G.MARKETING E INVESTIGACIóN DE MERCADOS
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Compulsory Fourth First
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA
Coordinador
MARTINEZ FERNANDEZ , ALBERTO
E-mail amarf@unileon.es
pgutr@unileon.es
Lecturers
GUTIÉRREZ RODRÍGUEZ , PABLO
MARTINEZ FERNANDEZ , ALBERTO
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA GONZALEZ FERNANDEZ , ANA MARIA
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA MUÑIZ MARTINEZ , NORBERTO
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA CERVANTES BLANCO , MIGUEL FRANCISCO
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA PLACER GALAN , JOSE LUIS
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA RODRIGUEZ SANTOS , MARIA DEL CARMEN
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA SULE ALONSO , MARIA ARANZAZU

Competencias
Code  
A16273
A16277
B5094
B5105
B5106
C4

Learning aims
Competences
B5106
A16277
A16273
B5105
B5094
C4

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
40 40 80
 
10 30 40
0 20 20
 
Lecture 0 0 0
 
Mixed tests 6 0 6
4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Lecture

Personalized attention
 
Description

Assessment
  Description Qualification
Mixed tests Supondrá el 50% de la calificación de la asignatura.
Supondrá el 20% de la calificación de la asignatura (con una ponderación en función de la participación y asistencia a clase entre 0,5 y 1,5).
 
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Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Fill, C., Hughes, G. y De Francesco, S., Advertising: Strategy, creativity and media (2013), Pearson, Essex
Díaz Méndez, M. y González López, O.R., La nueva comunicación (2013), Ediciones Piramide, Madrid
Rodriguez, D., Miranda, J.A., Olmos, A. y Ordozgoiti, R., Publicidad on line: Las claves del éxito en Internet (2012), ESIC, Pozuelo de Alarcón

Complementary Segarra, T., Desde el otro lado del escaparate (2009), Espasa-Calpe,
Tuten, T.L. y Solomon, M.R., Social Media Marketing (2013), Pearson, New Jersey


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