Educational guide
IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject ADVERTISING Code 00511040
Study programme
0511 - G.MARKETING E INVESTIGACIÓN DE MERCADOS
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Compulsory Fourth First
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA
Coordinador
FUENTES FERNANDEZ , ROSANA
E-mail rfuef@unileon.es
pgutr@unileon.es
Lecturers
GUTIÉRREZ RODRÍGUEZ , PABLO
FUENTES FERNANDEZ , ROSANA
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA GONZALEZ FERNANDEZ , ANA MARIA
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA MUÑIZ MARTINEZ , NORBERTO
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA CERVANTES BLANCO , MIGUEL FRANCISCO
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA PLACER GALAN , JOSE LUIS
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA RODRIGUEZ SANTOS , MARIA DEL CARMEN
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA SULE ALONSO , MARIA ARANZAZU

Competencias
Code  
A16273
A16277
B5094
B5105
B5106
C4

Learning aims
Competences
B5106
A16277
A16273
B5105
B5094
C4

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
80 0 80
 
20 0 20
40 0 40
Personal tuition 0 0 0
 
Lecture 0 0 0
 
Objective multiple-choice tests 4 0 4
6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Personal tuition
Lecture

Personalized attention
 
Personal tuition
Description

Assessment
  Description Qualification
Objective multiple-choice tests Supondrá el 50% de la calificación de la asignatura.
Supondrá el 45% de la calificación de la asignatura.
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Xifra, J, y Lalueza, F., Casos de Relaciones públicas y comunicación corporativa, Pearson, 2009
Bassat, L., El libro rojo de la Publicidad, Espasa, 2003
García, M., Las claves de la publicidad, ESIC, 2011
Baeza, S., y Martín, R., Medios y soportes de comunicación, Marcombo, 2019
Rodriguez, D., Miranda, J.A., OlmosESIC, A. y Ordozgoiti, R., Publicidad on line: Las claves del éxito en Internet, ESIC, 2012
Cosme, S., Superpoderes creativos, Advook, 2017
Santana, E., Tapas de Publicidad, Promopress, 2017

Complementary Segarra, T., Desde el otro lado del escaparate, Espasa-Calpe, 2009
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Argentino, Consejo publicitario, La Publicidad de Bien Público: El Impacto de la Comunicación Social, Temas, 2011
Matthew Weiner, Mad Men, Lionsgate Television (Emitida por: AMC), 2015
Kleppner, Otto; Lane, W. Ronald; Russell, J. Thomas; King, Karen Whitehill, Publicidad, Pearson, 2005
Arens, William F.; Raso Arcaute, Ivonne, rev., Publicidad, McGraw Hill, 2008
Sivera, S., Publicidad contagiosa: claves creativas del marketing viral, UOC, 2016
Martínez, E. y Nicolás, M.A., Publicidad digital, ESIC, 2016
García, J., Publicidad, comunicación y cultura: perspectivas teóricas para el estudio de la publicidad, UOC, 2015
Wells, W., Publicidad: Principios y práctica, Pearson Educación, 2007
Fernández, J., y Huertas, A., Redacción en relaciones públicas, Pearson, 2009
Tuten, T.L. y Solomon, M.R., Social Media Marketing, Pearson, 2013


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