Educational guide
IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject MARKETING PLANNING FOR TOURISM Code 00514034
Study programme
GRADUADO EN TURISMO
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Optional Fourth First
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA
Coordinador
MARTINEZ FERNANDEZ , ALBERTO
E-mail amarf@unileon.es
masula@unileon.es
Lecturers
SULÉ ALONSO , MARÍA ARÁNZAZU
MARTINEZ FERNANDEZ , ALBERTO
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA CERVANTES BLANCO , MIGUEL FRANCISCO
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA GUTIERREZ RODRIGUEZ , PABLO
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA MUÑIZ MARTINEZ , NORBERTO
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA PLACER GALAN , JOSE LUIS
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA RODRIGUEZ SANTOS , MARIA DEL CARMEN
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA VAZQUEZ BURGUETE , JOSE LUIS

Competencias
Code  
A16248
A16259
B5072
B5075
B5084
B5086
B5087
B5089
C2
C4

Learning aims
Competences
A16248
B5075
C2
B5072
B5089
C4
A16259
B5084
B5086
B5087

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
25 30 55
 
20 30 50
0 30 30
 
Lecture 0 0 0
 
Mixed tests 7.5 0 7.5
7.5 0 7.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Lecture

Personalized attention
 
Description

Assessment
  Description Qualification
Mixed tests 50%
45%
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Iglesias, J.R.; Talón, P. y García-Viana, R., Comercialización de productos y servicios turísticos, Síntesis, 2010
Rey Moreno, M., Dirección de marketing turístico, Pirámide, 2014
Recuero Virto, N.; Blasco López, F. y García de Madariaga Miranda, J., Marketing del turismo cultural, Esic, 2016
Martos Martínez, Marketing en el sector turístico, Síntesis, 2015
Campo Martínez, S. y Yagüe Guillén, M.J., Publicidad y promoción en las empresas turísticas, Síntesis, 2012
Guevara Plaza, A.; Caro Herrero, J.L.; Gómez Gallego, I.; Leiva Olivencia, J.L. y López Valverde, F., Sistemas informáticos aplicados al turismo, Pirámide, 2015

Complementary


Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
TOURISM MARKETING / 00514015
TOURISM MARKET RESEARCH / 00514025