Educational guide | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IDENTIFYING DATA | 2017_18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject | Fundamentals of Business Administration | Code | 00707015 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Credit. | Type | Year | Period | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Basic Training | Second | First |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Language |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisites | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Department | DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador |
|
ammorc@unileon.es gsang@unileon.es |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lecturers |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http:// | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General description | Fundamentals of Business Administration aims to offer a theoretical and practical overview of what a firm is and to ensure that students understand its main characteristics, elements, functions and management strategies. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Competencias |
Code | |
A7827 | |
A7898 | |
A8039 | |
A8085 | |
A8092 | |
A8097 | |
A8098 | |
B935 | |
C2 | |
C4 |
Learning aims |
Competences | |||
A7827 A7898 A8039 A8085 A8092 A8097 |
B935 |
C2 C4 |
|
A8085 A8092 A8097 |
B935 |
C2 C4 |
|
A7827 A7898 A8039 A8092 |
C2 C4 |
||
A8098 |
Contents |
Topic | Sub-topic |
Planning |
Methodologies :: Tests | |||||||||
Class hours | Hours outside the classroom | Total hours | |||||||
Problem solving, classroom exercises | 15 | 25 | 40 | ||||||
Case study | 15 | 25 | 40 | ||||||
Tutorship of group | 4.5 | 0 | 4.5 | ||||||
Personal tuition | 0 | 1.5 | 1.5 | ||||||
Lecture | 21.5 | 22 | 43.5 | ||||||
Mixed tests | 4 | 16.5 | 20.5 | ||||||
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Description | |
Problem solving, classroom exercises | |
Case study | |
Tutorship of group | |
Personal tuition | |
Lecture |
Personalized attention |
|
|
Assessment |
Description | Qualification | ||
Problem solving, classroom exercises | La nota obtenida en el conjunto de pruebas referentes a los contenidos de tipo práctico (problemas/ejercicios, casos y exámenes) representará el 45% de la calificación final del alumno. | ||
Case study | La nota obtenida en el conjunto de pruebas referentes a los contenidos de tipo práctico (problemas/ejercicios, casos y exámenes) representará el 45% de la calificación final del alumno. | ||
Tutorship of group | 5% de la nota final del alumno. | ||
Mixed tests | Los contenidos teóricos representarán el 50% de la nota final del alumno | ||
Other comments and second call | |||
Sources of information |
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE |
Basic |
CUERVO, A., Introducción a la Administración de Empresas, Thomson Civitas, 2008 (6ª edición) MAYNAR MARIÑO, P. , La Economía de la Empresa en el Espacio de Educación Superior, Mc Graw Hill, 2008 |
Complementary |
DÍEZ DE CASTRO, J. , Administración de Empresas en la Sociedad del Conocimiento, Pirámide, 2002 RODRIGUEZ-VALENCIA J. , Dirección Moderna de Organizaciones, Thomson, 2006 IBORRA, M.; DASI, A.; DOLZ, C.; FERRER, C. , Fundamentos de Dirección de Empresas. Conceptos y habilidades directivas, Thomson, 2007 ALEGRE, L.; BERNÉ, C.; GALVE, C. , Fundamentos de Economía de la Empresa: Perspectiva funcional, Ariel Economía, 2000 DAFT, R.; MARCIC, D, Introducción a la Administración, Thomson, 2006 CASTILLO, A.M. , Introducción a la Economía y Administración de Empresas, Pirámide, 2006 GARCÍA-TENORIO RONDA, J.; GARCÍA Mª T.; PÉREZ Mª J.; SANCHEZ I.; SANTOS Mª V., Organización y Dirección de Empresas, Thomson, 2006 |
Recommendations |