Educational guide
IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject MATHEMATICS FOR THE EARLY CHILDHOOD I Code 01002106
Study programme
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Troncal First
Language
Castellano
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor

Objetivos

Methodologies

Contents
Topic Sub-topic

Personalized attention

Assessment
  Description Qualification
 
Other comments and second call

Basic Carroll, L, El juego de la Lógica , Alianza Editorial , Madrid, 1982
Kothe, Cómo utilizar los Bloques Lógicos de Dienes, Teide, Barcelona, 1978
Maza Gómez, Carlos, Conceptos y Numeración en la Educación Infantil. Aplicación en el Aula, nº 4, Editorial Síntesis, 1989
Chamorro, Mª del Carmen, Didáctica de las Matemáticas para Educación Infantil, Pearson Educación, Madrid, 2005
Dickson, L, El aprendizaje de las matemáticas, MEC/Labor, Madrid, 1991
Baroody, A. J, El Pensamiento matemático de los niños, Visor/MEC, Madrid, 1988
Arnaz, J. A, Iniciación a la Lógica Simbólica, Trillas, 1980
Deaño, Introducción a la Lógica Formal, Alianza, 1983
Suppes, P., Hill, S., Introducción a la Lógica Matemática, Reverté, Barcelona, 1978
Rodríguez Lozano, V, Introducción al la lógica simbólica, Akal , Madrid, 1985
Gómez Calderón, J, Lógica simbólica, una breve introducción, C.E.C.S.A., México
Dienes, Z.P., Golging, E.W, Lógica y Juegos Lógicos, "Los primeros pasos en Matemáticas", Teide, Barcelona, 1980
Complementary National Council of Teachers of Mathematics, Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics, , Reston (Virginia), 1990.
National Council of Teachers of Mathematics, Estándares Curriculares y de Evaluación para la Educación Matemática, SAEM Thales, , Sevilla, 1991
National Council of Teachers of Mathematics, Principles and Standards for School Mathematics, , Reston (Virginia), 2000