Educational guide | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IDENTIFYING DATA | 2023_24 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject | PRACTICAL PLACEMENT | Code | 01011044 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Credit. | Type | Year | Period | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Compulsory | First | Second |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Language |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisites | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Department | GEOGRAFIA Y GEOLOGIA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador |
|
rdomf@unileon.es mjgong@unileon.es |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lecturers |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http:// | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General description | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Competencies |
Type A | Code | Competences Specific |
Type B | Code | Competences Transversal |
B2306 | ||
B2307 | ||
B2308 | ||
B2309 | ||
B2310 | ||
B2311 | ||
B2312 | ||
B2313 | ||
B2314 | ||
B2315 | ||
Type C | Code | Competences Nuclear |
C1 | ||
C2 | ||
C3 | ||
C4 |
Learning aims |
Competences | |||
B2306 B2307 B2308 B2309 B2312 B2313 B2314 B2315 |
C1 C2 C3 C4 |
||
B2307 B2308 B2309 B2310 B2311 |
Contents |
Topic | Sub-topic |
Planning |
Methodologies :: Tests | |||||||||
Class hours | Hours outside the classroom | Total hours | |||||||
Field work/trips | 200 | 0 | 200 | ||||||
Portfolios/Learning folder | 0 | 25 | 25 | ||||||
Seminars | 6 | 1.5 | 7.5 | ||||||
Personal tuition | 10 | 0 | 10 | ||||||
Lecture | 6 | 1.5 | 7.5 | ||||||
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Description | |
Field work/trips | |
Portfolios/Learning folder | |
Seminars | |
Personal tuition | |
Lecture |
Personalized attention |
|
|
Assessment |
Description | Qualification | ||
Lecture | E.Continu(60%) E. Final:(40%): |
||
Other comments and second call | |||
Sources of information |
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE |
Basic |
Thorsen, C. A. & De Voreb, S. , Analyzing reflection on/for action: A new approach. , Reflective Practice: International and Multidisciplinary Perspective, 14 (1), 88-103., 2013 Pérez Gómez, Á.(Coord.), Aprender a enseñar en la práctica: procesos de innovación y prácticas de Formación en la Educación Secundaria, Ed. Graó., 2010 Cano, E. , Cómo mejorar las competencias de los docentes. Ed, Graó., 2011 Bia, A., El portafolio del discente como método de trabajo autónomo , En Carrasco y Martinez (eds). Investigar en diseño curricular. Redes de docencia en el Espacio Europ, 2005 Latorre Medina, M. J. & Blanco Encomienda, F. J. , El prácticum como espacio de aprendizaje profesional para docentes en formación. , Revista de Docencia Universitaria, 9 (2), 35-54, 2011 Cabrerizo Diago, J.; Rubio Roldán, M.J.; Castillo Arredondo, S. & Cabrerizo García, A. , El Prácticum del Máster en formación del profesorado, Pearson Educación, 2018 Zabalza Beraza, M. A. , El Prácticum en la formación universitaria: estado de la cuestión. , Revista de Educación, 354, 21-43, 2011 Zabalza Beraza, M. A. , El Prácticum y las prácticas externas en la formación universitaria. , Practicum, 1 (1), 1-23., 2016 López-Pastor, V.M., & Pérez-Pueyo, Á. (Eds.). , Evaluación formativa y compartida en educación: experiencias de éxito en todas las etapas educativas., Universidad de León. https://buleria.unileon.es/handle/10612/5999, 2017 Vaillant, D., Formación de profesores de Educación Secundaria: realidades y discursos. , Revista de Educación, 350, 105-122, 2009 Navarro Asencio, E. (coord.) , Fundamentos de la investigación y la innovación educativa. , Universidad Internacional de La Rioja., 2017 Barberá, E., La evaluación de competencias complejas: la práctica del portafolio”. ., En Educere La Revista Venezolana de Educación, año 9, nº 31, 2005 Esteve, J.M. , La formación de profesores: bases teóricas para el desarrollo de programas de formación inicial, Revista de Educación, 350, 15-30., 2009 Anijovich, R. & Cappelletti, G. , La práctica reflexiva en los docentes en servicio. Posibilidades y limitaciones. , Espacios en Blanco. Revista de Educación, 28, 75-90. , 2018 Domínguez-Fernández, R.; González-Alonso, M.I.,Fernández-Fernández, R.,Pérez-Pueyo, A.,Gutiérrez-Gar, Propuesta para una doble evaluación triádica del Máster de Educación Secundaria, En A. Fidalgo Blanco, M.L. Sein-Echaluce Lacleta, & F. J. García-Peñalvo (Coords.). La sociedad , 2015 Peña González, J. , Una aproximación teórica al uso del Portafolio en la enseñanza, el aprendizaje y la evaluación, Revista Educere, 31, 599-607., 2005 |
Complementary | |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before | |||||
|