Educational guide
IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject INNOVATION IN TEACHING AND INTRODUCTION TO EDUCATIONAL RESEARCH (SPANISH LANGUAGE AND LITERATURE) Code 01011053
Study programme
1011 - M.U. PROF. SECUN. O. Y BACH.,F.P. Y E.I.
Descriptors Credit. Type Year Period
8 Compulsory First First
Language
Castellano
Prerequisites
Department FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA
Coordinador
PRIETO LLAMAZARES , SARA MARÍA
E-mail smpril@unileon.es
fjvidg@unileon.es
jperc@unileon.es
arode@unileon.es
jvazf@unileon.es
Lecturers
PRIETO LLAMAZARES , SARA MARÍA
VIDAL GARCÍA , FRANCISCO JAVIER
PEREZ CORDERO , JORGE
Rodríguez Esteban , Agustín
VAZQUEZ FERNANDEZ , JOSE LUIS
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA ALONSO-CORTES FRADEJAS , MARIA DOLORES
Secretario FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA LOPEZ SANTOS , MIRIAM
Vocal FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA RUEDA RUEDA , EUGENIA MERCEDES
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA GRANDE ALIJA , FRANCISCO JAVIER
Secretario FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA ORDIZ VAZQUEZ , FRANCISCO JAVIER
Vocal FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA EGIDO FERNANDEZ , MARIA CRISTINA

Competencies
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
  B2306
  B2307
  B2309
  B2312
  B2313
  B2314
  B2317
Type C Code Competences Nuclear
  C1
  C2
  C3

Learning aims
Competences
B2312
C1
B2306
B2309
B2313
B2314
C3
B2309
B2314
C1
B2317
B2314
B2307
C2
B2314
C1

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Assignments 12 48 60
 
Personal tuition 2 0 2
Problem solving, classroom exercises 12 48 60
 
Lecture 25 50 75
 
Mixed tests 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Assignments
Personal tuition
Problem solving, classroom exercises
Lecture

Personalized attention
 
Lecture
Assignments
Problem solving, classroom exercises
Description

Assessment
  Description Qualification
Lecture

20%
Assignments 20%






25%



25%
Problem solving, classroom exercises 10%
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Camps, A. (coord.), El aula como espacio de investigación y reflexión., Graó, Barcelona, 2001
Cassany, D., Luna, M. y Sanz, G., Enseñar Lengua, Graó, 1997
McMIllan, J. H., y Schumacher, S, Investigación educativa, Pearson, 2008
Wood, P y Smith, J, Investigar en educación. Conceptos básicos y metodología para desarrollar proyectos de investigación, Narcea, 2017
Latorre, A., La investigación-acción. Conocer y cambiar la práctica educativa, Graó, Barcelona, 2003
Aguilar, C., Alonso, M.J., Padrós, M., Pulido M. A. , Lectura dialógica y transformación en las Comunidades de Aprendizaje en Revista interuniversitaria de formación del profesorado. Monográfico sobre Comunidades de aprendizaje Díez-Palomar, J. & , , 2010
, Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, nº 13 (1997). Monográfico: El Proyecto Lingüístico de Centro., ,
Trujillo, F., Wiki sobre Aprendizaje basado en proyectos (ABP). Recuperado de: http://proyectosparaaprender.wikispaces.com/cimentando., , 2015

Complementary


Recommendations