Educational guide | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IDENTIFYING DATA | 2023_24 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject | LEARNING AND TEACHING OF AN APPROPRIATE SUBJECTS (SPANISH LANGUAGE AND LITERATURE) | Code | 01011054 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Credit. | Type | Year | Period | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 | Compulsory | First | Second |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Language |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisites | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Department | FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador |
|
mtllap@unileon.es mlops@unileon.es smpril@unileon.es aalvaa@unileon.es mcabm@unileon.es |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lecturers |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http:// | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General description | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Competencies |
Type A | Code | Competences Specific |
Type B | Code | Competences Transversal |
B2313 | ||
Type C | Code | Competences Nuclear |
C1 | ||
C2 | ||
C3 | ||
C4 |
Learning aims |
Competences | |||
B2313 |
C3 |
||
B2313 |
C1 C4 |
||
B2313 |
C1 C4 |
||
B2313 |
C1 C3 |
||
B2313 |
C1 C2 C4 |
||
B2313 |
C1 C2 |
||
B2313 |
C1 |
||
B2313 |
C3 |
||
B2313 |
C1 C4 |
||
B2313 |
C1 C3 |
Contents |
Topic | Sub-topic |
Planning |
Methodologies :: Tests | |||||||||
Class hours | Hours outside the classroom | Total hours | |||||||
Lecture | 72 | 72 | 144 | ||||||
Problem solving, classroom exercises | 35 | 35 | 70 | ||||||
Other methodologies | 25 | 25 | 50 | ||||||
Personal tuition | 6 | 0 | 6 | ||||||
Practical tests | 8 | 122 | 130 | ||||||
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Description | |
Lecture | |
Problem solving, classroom exercises | |
Other methodologies | |
Personal tuition |
Personalized attention |
|
|
Assessment |
Description | Qualification | ||
Lecture | El 25% de la calificación final se obtendrá de la evaluación de las tareas individuales de aprendizaje y de la evaluación de las actividades y materiales diseñados en los talleres. El 50% de la calificación final se obtendrá de la evaluación de la elaboración y defensa de la situación de aprendizaje, a través de un proceso de evaluación formativa. |
||
Other methodologies | El 25% de la calificación final se obtendrá de la evaluación del portafolio de la asignatura. | ||
Other comments and second call | |||
Sources of information |
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE |
Basic |
LOMAS, C.; OSORO, A., TUSÓN, A. , Ciencias del lenguaje, competencia comunicativa y enseñanza de la lengua., Paidós, Barcelona, 1993 ALONSO, E. , Cómo ser profesor y querer seguir siéndolo. , Edelsa, Madrid, 1994 MOYA OTERO, J. y LUENGO HORCAJO, F., Educar para el siglo XXI. Reformas y mejoras. LOMLOE: de la norma al aula, Anaya, Madrid, 2021 LOMAS, C., OSORO, A. (comp.). , El enfoque comunicativo de la enseñanza de la lengua. , Paidós, Barcelona, 1993 CASSANY, D., LUNA, M., SANZ, G. , Enseñar lengua., Graó, Barcelona, 1997 Ministerio de Educación y Ciencia. Subdirección General de Programas Experimentales., Materiales didácticos. Lengua Castellana y Literatura. Bachillerato., , Madrid CAMPS, A. y ZAYAS, F. (coords.)., Secuencias didácticas para aprender gramática. , Graó, Barcelona, 2006 , Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Números 1 (1994), 2 (1994), 3 (1995), 4 (1995), 9 (1996), 11 (1997), 15 (1998), 75 (2017), , Barcelona |
Complementary | |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before | ||||||
|