Educational guide | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IDENTIFYING DATA | 2020_21 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject | LEARNING AND TEACHING OF AN APPROPRIATE SUBJECTS (TECHNOLOGIES) | Code | 01011079 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Credit. | Type | Year | Period | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 | Compulsory | First | Second |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Language |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisites | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Department | ING.ELECTR.DE SIST. Y AUTOMATI |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador |
|
mferf@unileon.es aaloa@unileon.es adied@unileon.es amdies@unileon.es igarr@unileon.es igona@unileon.es agonmar@unileon.es jgagc@unileon.es |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lecturers |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http:// | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General description | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Competencies |
Type A | Code | Competences Specific |
Type B | Code | Competences Transversal |
B2313 | ||
B2316 | ||
B2317 | ||
B2318 | ||
B2319 | ||
Type C | Code | Competences Nuclear |
C1 | ||
C2 | ||
C3 | ||
C4 |
Learning aims |
Competences | |||
B2313 B2317 |
C2 |
||
B2313 B2316 |
C1 |
||
B2313 B2319 |
C4 |
||
B2313 B2317 |
C2 |
||
B2313 B2318 |
C3 |
||
B2313 B2317 |
C2 |
Contents |
Topic | Sub-topic |
Planning |
Methodologies :: Tests | |||||||||
Class hours | Hours outside the classroom | Total hours | |||||||
Laboratory practicals | 45 | 102 | 147 | ||||||
Seminars | 15 | 28 | 43 | ||||||
Assignments | 12 | 30 | 42 | ||||||
Field work/trips | 2 | 0 | 2 | ||||||
Personal tuition | 14 | 12 | 26 | ||||||
Lecture | 26 | 67 | 93 | ||||||
Mixed tests | 15 | 32 | 47 | ||||||
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Description | |
Laboratory practicals | |
Seminars | |
Assignments | |
Field work/trips | |
Personal tuition | |
Lecture |
Personalized attention |
|
|
Assessment |
Description | Qualification | ||
Lecture | 10% | ||
Laboratory practicals | 30% | ||
Seminars | 15% | ||
Assignments | 15% | ||
Mixed tests | 30% | ||
Other comments and second call | |||
ADDENDUM |
Contingency plan due to COVID-19 emergency conditions that prevents from presence based teaching |
COVID-19 Teaching Guide Addendum Access Link |
Sources of information |
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE |
Basic |
Gómez Crespo, M.A.; Poza, J.L., Aprender y enseñar ciencia: del conocimiento cotidiano al conocimiento científico, Morata, 1998 Dornfest, R. y otros, Ciencia para Nicolas, Punto de lectura, 2006 Gimeno, J. y Perez, A., Comprender y transformar la enseñanza, Morata, Madrid, 2008 Hernandez, P., Diseñar y enseñar: Teoría y técnicas de la programación y el proyecto docente, Narcea, Madrid, 2007 Tann, C.S., Diseño y desarrollo de Unidades Didácticas, Morata, Madrid, 2004 Lázaro Lorente, Luis Miguel y Martínez Usarralde, María Jesús, Educación, empleo y Formación Profesional en la Unión Europea, Universidad de Valencia, Valencia, 1999 Wagensberg, Jorge, El Gozo Intelectual, Metatemas_Tusquets, 2007 Nickerson, Raymon S., Enseñar a pensar: aspectos de la aptitud intelectural, Paidos Ibérica, Barcelona, 1998 Martínez Usarralde, María Jesús, Historia de la Formación Profesional en España: de la Ley de 1955 a los programas nacionales de Formación Profesional, Universidad de Valencia, Valencia, 2003 Calvo Verdú, Miguel, Introducción a la metodología didáctica: Formación profesional ocupacional, Mad-Eduforma , 2006 Pozo y otros, La solución de problemas, Santillana, Madrid, 1999 Sanromà Meléndez, Esteve y Hintzmann Colominas, Carolina, Oferta y demanda de cualificaciones profesionales en el mercado de trabajo Español, Universidad de Barcelona, Barcelona, 2007 Novak, J.D., Teoría y práctica de la Educación, Aalianza Editorial, Madrid, 1997 Purroy, Jesus, Todo lo que hay que saber para saberlo todo, Universidad de Valencia, Vaalencia 2008 Munari, B., ¿Cómo nacen los objetos?. apuntes para una metodología proyectual, Gustavo Gili, Barcelona, 1983 |
Complementary | |
Recommendations |