Educational guide | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IDENTIFYING DATA | 2023_24 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject | INNOVATION IN TEACHING AND INTRODUCTION TO EDUCATIONAL RESEARCH (MATHEMATICS) | Code | 01011093 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Credit. | Type | Year | Period | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Compulsory | First | First |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Language |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisites | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Department | MATEMATICAS |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador |
|
fbali@unileon.es fjvidg@unileon.es jperc@unileon.es arode@unileon.es jvazf@unileon.es |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lecturers |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http:// | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General description | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Competencies |
Type A | Code | Competences Specific |
Type B | Code | Competences Transversal |
B2314 | ||
B2318 | ||
B2319 | ||
Type C | Code | Competences Nuclear |
C3 | ||
C4 |
Learning aims |
Competences | |||
B2314 B2319 |
C4 |
||
B2314 B2319 |
C4 |
||
B2314 B2319 |
C4 |
||
B2314 B2318 B2319 |
C3 C4 |
Contents |
Topic | Sub-topic |
Planning |
Methodologies :: Tests | |||||||||
Class hours | Hours outside the classroom | Total hours | |||||||
Assignments | 14 | 42 | 56 | ||||||
Presentations / expositions | 6 | 18 | 24 | ||||||
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms | 21 | 47 | 68 | ||||||
Personal tuition | 4 | 0 | 4 | ||||||
Lecture | 15 | 17 | 32 | ||||||
Practical tests | 4 | 12 | 16 | ||||||
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Description | |
Assignments | |
Presentations / expositions | |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms | |
Personal tuition | |
Lecture |
Personalized attention |
|
|
Assessment |
Description | Qualification | ||
Practical tests | 100% | ||
Other comments and second call | |||
Sources of information |
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE |
Basic |
Marcelo, C., Evaluación de la calidad para programas completos de formación docente a través de estrategias de aprendizaje abierto y a distancia, Revista de Educación a Distancia (RED). Año VII. Número monográfico VI, 2008 Eurydice , Evaluación de los centros de enseñanza obligatoria en Europa, Eurydice , 2008 Ainscow, M.; Hopkins, D.; Soutworth, G. y West, M, Hacia escuelas eficaces para todos. Manual para la formación de equipos docentes, Narcea, 2008 , http://www.educared.net/Profesoresinnovadores/, , , http://www.isftic.mepsyd.es/profesores/, , McMIllan, J. H., y Schumacher, S., Investigación Educativa, Pearson, 2008 Wood, P y Smith, J., Investigar en educación. Conceptos básicos y metodología para desarrollar proyectos de investigación., Narcea, 2017 Blández, J. , La Investigación-acción: un reto para el profesorado. Guía práctica para grupos de trabajo, seminarios y equipos de investigación. , INDE, 1996 Junta de Castilla y León , Modelo de autoevaluación para organizaciones educativas de Castilla y León, Consejería de Educación. Junta de Castilla y León, 2007 Eirín Nemiña, R. García Ruso, H.Mª y Montero Mesa, L., Profesores principiantes e iniciación Profesional. Estudio exploratorio., Revista de currículum y formación del profesorado Vol, 13,1. 102-115, 2009 Rincón, D. y Rincón, B. , Revisión y mejora de procesos educativos, Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, nº 39, 51-73, 2000 |
Complementary | |
Recommendations |