Educational guide
IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject INNOVATION IN TEACHING AND INTRODUCTION TO EDUCATIONAL RESEARCH (MATHEMATICS) Code 01011093
Study programme
1011 - M.U. PROF. SECUN. O. Y BACH.,F.P. Y E.I.
Descriptors Credit. Type Year Period
8 Compulsory First First
Language
Castellano
Prerequisites
Department MATEMATICAS
Coordinador
BALIBREA INIESTA , FRANCISCO
E-mail fbali@unileon.es
fjvidg@unileon.es
jperc@unileon.es
arode@unileon.es
jvazf@unileon.es
Lecturers
VIDAL GARCÍA , FRANCISCO JAVIER
BALIBREA INIESTA , FRANCISCO
PEREZ CORDERO , JORGE
Rodríguez Esteban , Agustín
VAZQUEZ FERNANDEZ , JOSE LUIS
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente MATEMATICAS GONZALEZ RODRíGUEZ , MANUEL FERNANDO
Secretario MATEMATICAS RODRIGUEZ VALLADARES , ANA ISABEL
Vocal QUIROS CARRETERO , ALICIA
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente MATEMATICAS GOMEZ PEREZ , JAVIER
Secretario MATEMATICAS VEGA CASIELLES , SUSANA
Vocal MATEMATICAS GARCIA FERNANDEZ , ROSA MARTA

Competencies
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
  B2314
  B2318
  B2319
Type C Code Competences Nuclear
  C3
  C4

Learning aims
Competences
B2314
B2319
C4
B2314
B2319
C4
B2314
B2319
C4
B2314
B2318
B2319
C3
C4

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Assignments 14 42 56
 
Presentations / expositions 6 18 24
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms 21 47 68
Personal tuition 4 0 4
 
Lecture 15 17 32
 
Practical tests 4 12 16
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Assignments
Presentations / expositions
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms
Personal tuition
Lecture

Personalized attention
 
Presentations / expositions
Lecture
Assignments
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms
Practical tests
Description

Assessment
  Description Qualification
Practical tests 100%
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Marcelo, C., Evaluación de la calidad para programas completos de formación docente a través de estrategias de aprendizaje abierto y a distancia, Revista de Educación a Distancia (RED). Año VII. Número monográfico VI, 2008
Eurydice , Evaluación de los centros de enseñanza obligatoria en Europa, Eurydice , 2008
Ainscow, M.; Hopkins, D.; Soutworth, G. y West, M, Hacia escuelas eficaces para todos. Manual para la formación de equipos docentes, Narcea, 2008
, http://www.educared.net/Profesoresinnovadores/, ,
, http://www.isftic.mepsyd.es/profesores/, ,
McMIllan, J. H., y Schumacher, S., Investigación Educativa, Pearson, 2008
Wood, P y Smith, J., Investigar en educación. Conceptos básicos y metodología para desarrollar proyectos de investigación., Narcea, 2017
Blández, J. , La Investigación-acción: un reto para el profesorado. Guía práctica para grupos de trabajo, seminarios y equipos de investigación. , INDE, 1996
Junta de Castilla y León , Modelo de autoevaluación para organizaciones educativas de Castilla y León, Consejería de Educación. Junta de Castilla y León, 2007
Eirín Nemiña, R. García Ruso, H.Mª y Montero Mesa, L., Profesores principiantes e iniciación Profesional. Estudio exploratorio., Revista de currículum y formación del profesorado Vol, 13,1. 102-115, 2009
Rincón, D. y Rincón, B. , Revisión y mejora de procesos educativos, Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, nº 39, 51-73, 2000

Complementary


Recommendations