Educational guide | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IDENTIFYING DATA | 2023_24 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject | INNOVATION IN TEACHING AND INTRODUCTION TO EDUCATIONAL RESEARCH (PHYSICS AND CHEMISTRY) | Code | 01011113 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Credit. | Type | Year | Period | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Compulsory | First | First |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Language |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisites | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Department | DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador |
|
cblaf@unileon.es fjping@unileon.es fjvidg@unileon.es jperc@unileon.es arode@unileon.es jvazf@unileon.es |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lecturers |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http:// | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General description | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Competencies |
Type A | Code | Competences Specific |
Type B | Code | Competences Transversal |
B2314 | ||
Type C | Code | Competences Nuclear |
C4 |
Learning aims |
Competences | |||
B2314 |
C4 |
||
B2314 |
|||
B2314 |
|||
B2314 |
|||
C4 |
Contents |
Topic | Sub-topic |
Planning |
Methodologies :: Tests | |||||||||
Class hours | Hours outside the classroom | Total hours | |||||||
Assignments | 10 | 40 | 50 | ||||||
Presentations / expositions | 6 | 25.2 | 31.2 | ||||||
Problem solving, classroom exercises | 8 | 24.8 | 32.8 | ||||||
Seminars | 16 | 40 | 56 | ||||||
Lecture | 10 | 20 | 30 | ||||||
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Description | |
Assignments | |
Presentations / expositions | |
Problem solving, classroom exercises | |
Seminars | |
Lecture |
Personalized attention |
|
|
Assessment |
Description | Qualification | ||
Other comments and second call | |||
Sources of information |
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE |
Basic |
Driver, R., Squires, A., Rushworth, P. y Wood-Robinson, V., Dando sentido a la ciencia en secundaria. Investigaciónes sobre las ideas de los niños., Madrid: Visor, 1999 Caamaño, A. (coord.) , Física y Química. Investigación, innovación y buenas prácticas, Barcelona: MECD/Graó, 2011 McMIllan, J. H., y Schumacher, S. , Investigación Educativa. Una introducción conceptual., Madrid: Pearson, 2008 Wood, P y Smith, J. , Investigar en educación. Conceptos básicos y metodología para desarrollar proyectos de investigación, Narcea, 2017 del Carmen, L (coord.), La enseñanza y el aprendizaje de las Ciencias de la Naturaleza en la Educación Secundaria. Cap. II y III, Barcelona: ICE (UB)/HORSORI, 1997 Latorre, A., La investigación-acción. Conocer y cambiar la práctica educativa, Barcelona: Graó, 2003 Blández, J., La Investigación-acción: un reto para el profesorado. Guía práctica para grupos de trabajo, seminarios y equipos de investigación, Zaragoza: INDE, 2000 Rincón, D. y Rincón, B., Revisión y mejora de procesos educativos, , Revista Interuniversitaria de Formación del Profes |
Complementary |
, ALAMBIQUE. Didáctica de las Ciencias Experimentales., GRAÓ, https://www.grao.com/es/productos/revista-alambiqu , Enseñanza de las Ciencias, UAB - UV, https://ensciencias.uab.es/ , Eureka , UCA, https://revistas.uca.es/index.php/eureka , REEC, UVigo, http://reec.uvigo.es/ |
Recommendations |