Educational guide | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IDENTIFYING DATA | 2017_18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject | Development and follow up of educational projects | Code | 01012012 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Credit. | Type | Year | Period | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Basic Training | Second | First |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Language |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisites | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Department | DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador |
|
eferd@unileon.es jperc@unileon.es |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lecturers |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http://http://educar.unileon.es | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General description | The area tries to evaluate the importance of the school enviroment, buildings, time-table and the teachers attitude as contributing factors to the structural and harmonic progress of the students.It provides to the students a thought about the practice, with the innovation and improvement teaching activities as a target. It tries that the students learn how to work in a team together with some other skilled people from the school and outside the school, trying to get the students attention, planning the learning sequences and organize working situations inside the classroom and games area, identifying the peculiarities during the period 0-3 and the period 3-6. It pretends that the student, as future teacher, is flexible performing the teaching activities. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Competencias |
Code | |
A8985 | |
A8987 | |
A9000 | |
A9001 | |
A9002 | |
B969 | |
B976 | |
B977 | |
B982 | |
B985 | |
B989 | |
B993 | |
C2 | |
C3 | |
C4 |
Learning aims |
Competences | |||
A8987 |
C3 |
||
A8987 |
B982 B989 |
C3 |
|
C3 |
|||
B989 |
C2 |
||
A8985 A9002 |
B977 B985 B993 |
C2 |
|
A9000 A9001 A9002 |
B969 B976 |
C4 |
Contents |
Topic | Sub-topic |
Planning |
Methodologies :: Tests | |||||||||
Class hours | Hours outside the classroom | Total hours | |||||||
Seminars | 30 | 0 | 30 | ||||||
Assignments | 21 | 32 | 53 | ||||||
Lecture | 23 | 25 | 48 | ||||||
Mixed tests | 4 | 10 | 14 | ||||||
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Description | |
Seminars | |
Assignments | |
Lecture |
Personalized attention |
|
|
Assessment |
Description | Qualification | ||
Seminars | 20% de la calificación final. | ||
Assignments | 35% | ||
Mixed tests | 45% | ||
Other comments and second call | |||
Sources of information |
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE |
Basic |
, , , Bassedas, E. (2010), Aprender y enseñar en educación infantil, Graó, Palou, J y Cela, J (2005), Carta a los nuevos maestros., Paidós, Meirieu, P. (2006), Carta a un joven profesor. Por qué enseñar hoy, Graó, Pound, L. (2014), Cómo aprenden los niños: teorías y enfoques educativos. De Comenius el padre de la educación moderna a gigantes como Piaget, vigotsky y Malaguzzi, Practical Pre-school books, Miró, N y Horch, M (2012), Dabdo protagonismo a los alumnos: conciencia de aprendizaje y personalización en PBL, Colegio Montserrat, Requena, MªD (2009), Didáctica de la Educación Infantil, Editex, Ibañez, C (2010), El proyecto de educación infantil y su práctica en el aula, La Muralla, Sainz, N y Martínez, J. (2011), Entrevista familiar en la escuela. Pautas concretas, Pirámide, González, O (2014), Familia y escuela. Escuela y familia, Desclée, , In-fan-cia. Educar de 0 a 6, Asociación de maestros Rosa Sensat, Pozo, M del (2014), Inteligencias múltiples en acción. Educación infantil en el Colegio Montserrat., Teckman, Armstrong, T (2014), Inteligencias múltiples en el aula. Guía práctica para educadores, Paidós, Martín, X. (2006), Investigar y aprender: cómo organizar un proyecto, Horsori, Ruiz,F. (2007), La nueva educación., LID editorial empresarial, Algás, P. [et al]. (2010), Los proyectos de trabajo en el aula. Reflexiones y experiencias prácticas, Graó, Sanmartí, N (2010), Los proyectos de trabajo en el aula. Reflexiones y experiencias prácticas, Graó, Quinto, B. (2005), Los talleres en educación infantil. Espacios de crecimiento, Graó, Parra, JM (2010), Manual de la didáctica de la educación infantil, Garceta, Antón, M. (coord.) (2007), Planificar la etapa 0-6. Compromiso de sus agentes y práctica cotidiana, Graó, Dominguez, G. (2001), Proyectos de trabajo: una escuela diferente, La Muralla, Acaso, M. (2013), rEDUvolution. Hacer la revolución en educación, Paidós, Laguía, MJ y Vidal, C (2008), Rincones de actividad en la escuela infantil (0-6), Graó, Bondioli, A y NIgito, G. (2011)), Tiempos, espacios y grupos. El análisis y la evaluación de la organización en la escuela infantil, Graó, Pozuelos, F.J. (2007), Trabajo por proyectos: descripción, investigación y experiencias., MCEP, |
Complementary |
Diez, MC. (2013), La educación infantil : 10 ideas clave , Graó, Diez, MC. (2002), La oreja verde de la escuela : trabajo por proyectos y vida cotidiana en la escuela infantil , De la Torre, Swartz, R. (2013), Aprendizaje basado en el pensamiento, SM, Gerver, R. (2012), Crear hoy la escuela del mañana. La educación y el futuro de nuestros hijos, SM, Fuentes, E.J. (2003), El diario escolar: un recurso para la investigación del profesorado, Padres y maestros, 275, 34-39, Diez, MC. (2012), EL piso de abajo de la escuela. Los afectos y las emociones en el día a día de la escuela infantil., Graó, Marrasé, JM (2013), La alegría de educar, Plataforma editorial, Diez, MC. (2011), Los pendientes de la maestra : o cómo piensa una maestra en los niños, las escuelas, las familias y la sociedad de hoy , Graó, Acaso, M. (2012), Pedagogías invisibles. El espacio del aula como discurso, La Catarata, Jarauta, B e Imbernón, F (2012), Pensando en el futuro de la educación. Una escuela para el siglo XXII, Graó, Fuentes, E.J. (2003), Recogida de información en el aula e investigación del profesorado, Padres y maestros, 276, 34-39, |
Recommendations |