Educational guide
IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject MOTOR-PERCEPTIVE SKILLS AND CHILDREN,S PLAY Code 01012035
Study programme
GRADO EN EDUCACIÓN INFANTIL
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Compulsory Third Second
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU
Coordinador
GARCÍA SAN EMETERIO , TERESA
E-mail tgars@unileon.es
mlopm@unileon.es
Lecturers
GARCÍA SAN EMETERIO , TERESA
LÓPEZ MOYA , MANUEL
Web http://http://eafide.unileon.es/moodle
General description The development of the contents of this subject is carried both in a theoretical and in a practical way; the theory takes one third of the total time, while the practice takes two thirds. Subject contents: Methodology: aims, contents and evaluation criteria in children’s education. Development and motor-perceptive behavior.Significance of emotional environment.Children’splayevolution. Symbolicplay. Dramaticplay. The development of the contents of this subject qualifies students to: - perform didactically in the classroom in relation to motor-perceptive aspects, - present folkloric children’s games and songs that fulfill certain pedagogical principles, and - put into practice didactical contents applied to this age-period.
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU RESINES GORDALIZA , JOSE ANTONIO
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU PALOMERO PESCADOR , ANA MARIA
Vocal DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU FERNANDEZ RIVERA , MARIA JESUS
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU CANTON MAYO , ISABEL
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU PINO GUTIERREZ , FRANCISCO JAVIER DEL
Vocal DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU ARIAS GAGO , ANA ROSA

Competencias
Code  
A8980
A8991
A9002
A9004
B974
B976
B985

Learning aims
Competences
A8980
A8991
A9002
A9004
B974
B976
B985

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
30 30 60
 
Assignments 7 14 21
Tutorship of group 6 12 18
 
Lecture 15 30 45
 
Objective short-answer tests 2 4 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Assignments
Tutorship of group
Lecture

Personalized attention
 
Tutorship of group
Description

Assessment
  Description Qualification
Lecture Requisito puntuable en la valoración de evaluación continua de la asignatura (60%).
Elaboración de un documento escrito individual o memoria de prácticas: 40% de la calificación final.
Assignments Requisito puntuable en la valoración de evaluación continua de la asignatura (60%).
Tutorship of group Requisito puntuable en la valoración de evaluación continua de la asignatura (60%).
Objective short-answer tests Examen obligatorio en caso de no haberse superado la evaluación continua.
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Decroly, O.; Monchamp, E., El juego educativo. Iniciación a la actividad intelectual y motriz, Morata, 1983
Garvey, C. , El juego infantil, Morata, 1981
Venegas, F.M.; Garcia, Mª.P.; Venegas, A.M., El juego infantil y su metodología, ICeditorial, 2010
Batalla Flores, A. , Habilidades motrices, INDE, 2000
Blazquez, D., Informacion adicional Iniciación a los deportes de equipo : del juego al deporte: de los 6 a los 10 años , INDE, 2013
Díaz, J., La enseñanza y aprendizaje de las habilidades y destrezas básicas, INDE, 1999
Ruiz, F. y otros, Los juegos en la motricidad infantil de los 3 a los 6 años, INDE, 2003

Complementary Batalla Flores, A., Habilidades motrices, INDE, Barcelona


Recommendations