Educational guide | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IDENTIFYING DATA | 2017_18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject | LEARNING SOCIAL SCIENCES | Code | 01012039 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Credit. | Type | Year | Period | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Compulsory | Fourth | First |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Language |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisites | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Department | GEOGRAFIA Y GEOLOGIA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador |
|
rdomf@unileon.es jmredv@unileon.es |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lecturers |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http:// | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General description | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Competencias |
Code | |
B973 | |
B979 | |
B989 | |
C1 | |
C5 |
Learning aims |
Competences | |||
B979 |
|||
B973 |
C5 |
||
B989 |
|||
C1 |
Contents |
Topic | Sub-topic |
Planning |
Methodologies :: Tests | |||||||||
Class hours | Hours outside the classroom | Total hours | |||||||
Presentations / expositions | 6 | 8 | 14 | ||||||
Assignments | 16 | 27 | 43 | ||||||
Seminars | 14 | 23 | 37 | ||||||
Personal tuition | 4 | 2 | 6 | ||||||
Lecture | 18 | 15 | 33 | ||||||
Mixed tests | 2 | 15 | 17 | ||||||
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Description | |
Presentations / expositions | |
Assignments | |
Seminars | |
Personal tuition | |
Lecture |
Personalized attention |
|
|
Assessment |
Description | Qualification | ||
Lecture | 3% | ||
Presentations / expositions | 10% | ||
Assignments | 15% | ||
Seminars | 17% | ||
Personal tuition | 5% | ||
Mixed tests | 50% | ||
Other comments and second call | |||
Sources of information |
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE |
Basic |
EXPÓSITO,J., Claves para preparar la unidad didáctica, Madrid. CEN., 2009 MUÑOZ,C y ZARAGOZA, C., Didáctica de la Educación Infantil. , Zaragoza. Altamar, 2009 TONDA MONLLOR, E. , Didáctica de las Ciencias Sociales en la Formación del Profesorado de Educación Infantil , U. Alicante., 2.001 RIVERO, P., Didáctica de las ciencias sociales para educación infantil., Zaragoza, Mira., 2010 ARANDA, A.M., Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en, Madrid, Síntesis., 2003 GERVILLA CASTILLO, M. A., El Currículo en Educación Infantil : aspectos básicos, Madrid, Narcea, 2006 TREPART,C.A.; COMES, P.., El tiempo y el espacio en la didáctica de las ciencias sociales, Barcelona, Graó, 2002 PITLUK, L ., La planificación didáctica en Educación Infantil. Las unidades didácticas, los proyectos y las secuencias didácticas, Buenos Aires, Homo Sapiens., 2007 |
Complementary |
HARGREAVES, A. y otros , Aprender a cambiar, Barcelona. Octaedro, 2001 BAUTISTA GARCÍA-VERA, A., Desarrollo tecnológico y educación, Madrid. Fundamentos, 2.009 GONZÁLEZ, I.;GUIMERA, C. y QUINQUER, D., Enseñar Historia, Geografía, y Arte. De los Reyes Godos al Entorno Social. , Barcelona, Laia. , 1987 VV.AA., Juegos de Ciencias Naturales y Sociales: Educar jugando, Parramon, 2010 TAYLOR, B. , Qué hacer con el niño preescolar, Madrid. Narcea, 1.986 |
Recommendations |