Educational guide
IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject LEARNING SOCIAL SCIENCES Code 01012039
Study programme
GRADO EN EDUCACIÓN INFANTIL
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Compulsory Fourth First
Language
Castellano
Prerequisites
Department GEOGRAFIA Y GEOLOGIA
Coordinador
DOMÍNGUEZ FERNÁNDEZ , RAQUEL
E-mail rdomf@unileon.es
jmredv@unileon.es
Lecturers
DOMÍNGUEZ FERNÁNDEZ , RAQUEL
REDONDO VEGA , JOSÉ MARÍA
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente GEOGRAFIA Y GEOLOGIA GOMEZ VILLAR , AMELIA
Secretario GEOGRAFIA Y GEOLOGIA GONZALEZ GUTIERREZ , ROSA BLANCA
Vocal GEOGRAFIA Y GEOLOGIA BENITO DEL POZO , MARIA PAZ
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente GEOGRAFIA Y GEOLOGIA REGUERA RODRIGUEZ , ANTONIO
Secretario GEOGRAFIA Y GEOLOGIA CORTIZO ALVAREZ , JOSE
Vocal GEOGRAFIA Y GEOLOGIA LOPEZ GONZALEZ , ALEJANDRO

Competencias
Code  
B973
B979
B989
C1
C5

Learning aims
Competences
B979
B973
C5
B989
C1

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Presentations / expositions 6 8 14
 
Assignments 16 27 43
Seminars 14 23 37
Personal tuition 4 2 6
 
Lecture 18 15 33
 
Mixed tests 2 15 17
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Presentations / expositions
Assignments
Seminars
Personal tuition
Lecture

Personalized attention
 
Presentations / expositions
Assignments
Personal tuition
Description

Assessment
  Description Qualification
Lecture 3%
Presentations / expositions 10%
Assignments 15%
Seminars 17%
Personal tuition 5%
Mixed tests 50%
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic EXPÓSITO,J., Claves para preparar la unidad didáctica, Madrid. CEN., 2009
MUÑOZ,C y ZARAGOZA, C., Didáctica de la Educación Infantil. , Zaragoza. Altamar, 2009
TONDA MONLLOR, E. , Didáctica de las Ciencias Sociales en la Formación del Profesorado de Educación Infantil , U. Alicante., 2.001
RIVERO, P., Didáctica de las ciencias sociales para educación infantil., Zaragoza, Mira., 2010
ARANDA, A.M., Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en, Madrid, Síntesis., 2003
GERVILLA CASTILLO, M. A., El Currículo en Educación Infantil : aspectos básicos, Madrid, Narcea, 2006
TREPART,C.A.; COMES, P.., El tiempo y el espacio en la didáctica de las ciencias sociales, Barcelona, Graó, 2002
PITLUK, L ., La planificación didáctica en Educación Infantil. Las unidades didácticas, los proyectos y las secuencias didácticas, Buenos Aires, Homo Sapiens., 2007

Complementary HARGREAVES, A. y otros , Aprender a cambiar, Barcelona. Octaedro, 2001
BAUTISTA GARCÍA-VERA, A., Desarrollo tecnológico y educación, Madrid. Fundamentos, 2.009
GONZÁLEZ, I.;GUIMERA, C. y QUINQUER, D., Enseñar Historia, Geografía, y Arte. De los Reyes Godos al Entorno Social. , Barcelona, Laia. , 1987
VV.AA., Juegos de Ciencias Naturales y Sociales: Educar jugando, Parramon, 2010
TAYLOR, B. , Qué hacer con el niño preescolar, Madrid. Narcea, 1.986


Recommendations