Educational guide
IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject LEARNING WRITTEN COMMUNICATION SKILLS Code 01012041
Study programme
1012 - GRADO EN EDUCACIÓN INFANTIL
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Compulsory Fourth First
Language
Prerequisites
Department FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA
Coordinador
ALONSO-CORTÉS FRADEJAS , MARÍA DOLORES
E-mail mdalof@unileon.es
mbenb@unileon.es
mcabm@unileon.es
Lecturers
ALONSO-CORTÉS FRADEJAS , MARÍA DOLORES
BENEITEZ BAYON , MARIA
CABAÑAS MARTINEZ , MARIA JESUS
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA LLAMAZARES PRIETO , MARIA TERESA
Secretario FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA GRANDE ALIJA , FRANCISCO JAVIER
Vocal FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA RUEDA RUEDA , EUGENIA MERCEDES
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA MORALA RODRIGUEZ , JOSE RAMON
Secretario FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA PRADO IBAN , MARIA ELENA
Vocal FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA ALVAREZ MENDEZ , NATALIA

Competencias
Code  
A8989
B966
B980
B984
B988
C2 CMECES2 That students know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional manner and possess the skills that are usually demonstrated through the development and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study.
C4 CMECES4 That students can transmit information, ideas, problems and solutions to both a specialised and non-specialised audience

Learning aims
Competences
A8989
B966
B980
B984
B988
C2
C4
A8989
B966
B980
B984
B988
C2
C4
A8989
B966
B980
B984
B988
C2
C4
A8989
B966
B980
B984
B988
C2
C4

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Other methodologies 30 60 90
 
Seminars 5 10 15
 
Lecture 20 20 40
 
Mixed tests 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Other methodologies
Seminars
Lecture

Personalized attention
 
Lecture
Other methodologies
Seminars
Description

Assessment
  Description Qualification
Lecture El peso en la calificación final de los resultados obtenidos en la prueba objetiva será: 30%
Other methodologies El peso en la calificación final de los resultados obtenidos será:
a. Prueba objetiva: 30%
b. Tareas: 30%.
Seminars a. Tareas: 10%
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic , , ,
Alonso-Cortés, Mª Dolores y Sánchez, Susana (eds) , Aprendizaje inicial de la lengua escrita: prácticas docentes y conocimientos de los alumnos, Monográfico de Cultura y Educación, 2012
Bigas, Montserrat y Correig, Montserrat (eds:), Didáctica de la lengua en la Educación Infantil, Síntesis, 2010
Maruny Curto, Lluis; Ministral Morillo, Maribel y Miralles Teixidó, Manuel, Escribir y leer : materiales curriculares para la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito, de tres a ocho años , Edelvives y Ministerio de Educación y Ciencia, 1998
Solé, Isabel, Estrategias de lectura, Graó, 2006
Ballester, Margarita et al, Evaluación como ayuda al aprendizaje, Graó, 2000
Sanmartí, Neus, Evaluar para aprender. 10 ideas clave, Gró, 2007
Anguita, Marisol et al, La composición escrita (de 3 a 16 años), Graó, 2004
Fons Esteve, Montserrat, Leer y escribir para vivir, Graó, 2004
Ferreiro, Emilia y Teberosky, Ana, Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño , Siglo XXI, 2003

Complementary


Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
Oral communication learning. / 01012032