Educational guide
IDENTIFYING DATA 2021_22
Subject SOCIAL INTERACTION AND EDUCATION Code 01013009
Study programme
1013 - GRADO EN EDUCACIÓN PRIMARIA
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Basic Training First Second
Language
Castellano
Prerequisites
Department PSICOLOGIA,SOCIOLOG. Y FILOSOF
Coordinador
AGREDA GARCIA, JOSE MARTIN
E-mail jagrg@unileon.es
mlalvf@unileon.es
Lecturers
ÁLVAREZ FERNÁNDEZ , MARIA LOURDES
AGREDA GARCIA, JOSE MARTIN
Web http://
General description Introduce students to the various relationships that society, family and the person has with institutions and social groups within an educational context. Analyce education and individual and group behavior from a social perspective.
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente PSICOLOGIA,SOCIOLOG. Y FILOSOF BLANCO GARCIA , ANA ISABEL
Secretario PSICOLOGIA,SOCIOLOG. Y FILOSOF MARCOS SANTIAGO , MARIA DEL ROSARIO
Vocal PSICOLOGIA,SOCIOLOG. Y FILOSOF ZAPICO ROBLES , MARíA BELéN
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente PSICOLOGIA,SOCIOLOG. Y FILOSOF GARCIA SANCHEZ , JESUS N.
Secretario PSICOLOGIA,SOCIOLOG. Y FILOSOF CASO FUERTES , ANA MARIA DE
Vocal PSICOLOGIA,SOCIOLOG. Y FILOSOF SALTO ALEMANY , FRANCISCO

Competencias
Code  
A9022
A9037
A9038
A9066

Learning aims
Competences
A9037
A9022
A9066
A9038

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Seminars 10 20 30
 
Assignments 11 39 50
Personal tuition 4.5 0 4.5
 
Lecture 13.5 27 40.5
 
Mixed tests 5 20 25
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Seminars
Assignments
Personal tuition
Lecture

Personalized attention
 
Personal tuition
Description

Assessment
  Description Qualification
Assignments 30%


1,5 puntos
1,5 puntos
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic , , ,
Giddens, A. y Sutton, P.W., CONCEPTOS BÁSICOS DE SOCIOLOGÍA, Alianza, 2016
Guerrero Serón, A., ENSEÑANZA Y SOCIEDAD, Siglo XXI, 2003
Guerrero Serón, A., MANUAL DE SOCIOLOGÍA DE LA EDUCACIÓN, Síntesis, 2009
Worchel, S., Goethals, G y Olson, J.M., PSICOLOGÍA SOCIAL, Thompson, 2002
Morales,J.F., Moya,M., GAviria,E. y Cuadrado,I., PSICOLOGÍA SOCIAL, Mc Graw-Hill, 2007
Myers, D.G. y TWENGE, J.M., PSICOLOGÍA SOCIAL PACK, Mc Graw-Hill, 2019
Paterna, C, Martínez, M.C. y Vera, J.J., PSICOLOGÍA SOCIAL. DE LA TEORÍA A LA PRÁTICA, Pirámide, 2003
Ovejero, A., PSICOLOGÍA SOCIAL: ALGUNAS CLAVES PARA ENTENDER LA CONDUCTA HUMANA, Biblioteca Nueva, 2010
Calhuon, C., Ligth, D. y Keller, S., SOCIOLOGÍA, McGraw-Hill, 2000
Fernández Palomares, F., SOCIOLOGÍA DE LA EDUCACIÓN, Prentice-Hall, 2003
Gómez, J. y Dominguez, J., SOCIOLOGÍA DE LA EDUCACIÓN, Pirámide, 2002

Complementary Gervilla, E., EDUCACIÓN FAMILIAR. NUEVAS RELACIONES HUMANAS Y HUMANIZADORAS, Narcea, S.A., 2003
Marín, M y Garrido, M.A. (coord.), EL GRUPO DESDE LA PERSPECTIVA PSICOSOCIAL, Pirámide, 2003
Harris, R., EL MITO DE LA EDUCACIÓN, Grijalbo, 1999
Martín López, E., FAMILIA Y SOCIEDAD. UNA INTRODUCCIÓN A LA SOCIOLOGÍA DE LA FAMILIA., Ediciones Rialp, 2000
Gil, F. y Alcover, C.M. (coord.), INTRODUCCIÓN A LA PSICOLOGÍA DE LOS GRUPOS, Pirámide, 1999
Pérez Díaz, V., Chulia, E. y Valiente, C., LA FAMILIA ESPAÑOLA EN EL AÑO 2000, Fundación Argentina, 2000
Steiner, G., LECCIONES DE LOS MAESTROS, Siruela, 2004
Marín, M. y Trojano, Y. (coord.), TRABAJANDO CON GRUPOS. TÉCNICAS DE INTERVENCIÓN, Pirámide, 2004


Recommendations