Educational guide | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IDENTIFYING DATA | 2017_18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject | Teaching and learning of Spanish in Primary Education | Code | 01013021 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptors | Credit. | Type | Year | Period | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Compulsory | Second | Second |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Language | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisites | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Department | FILOLOGIA HISPANICA Y CLASICA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador |
|
rlans@unileon.es galos@unileon.es |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lecturers |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http:// | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General description | The aim of this subject is to provide the future teachers with the knowledge they need to understand the processes involved in the learning of Spanish as well as with teaching skills needed to develop objectives and contents related to reading, writing, listening and speaking in Primary Education. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Competencias |
Code | |
A9026 | |
A9029 | |
A9030 | |
A9031 | |
A9032 | |
A9033 | |
A9036 | |
A9040 | |
B996 | |
B999 | |
B1003 | |
B1004 | |
C2 | |
C4 |
Learning aims |
Competences | |||
A9026 A9030 A9031 A9033 A9036 A9040 |
B996 B999 B1003 B1004 |
C2 C4 |
|
A9026 A9029 A9030 A9031 A9033 A9036 A9040 |
B996 B999 B1003 B1004 |
C2 C4 |
|
A9026 A9029 A9030 A9033 A9036 A9040 |
B996 B999 B1003 B1004 |
C2 C4 |
|
A9026 A9029 A9030 A9031 A9032 A9033 A9036 A9040 |
B996 B999 B1003 B1004 |
C2 C4 |
|
A9026 A9029 A9030 A9031 A9033 A9036 A9040 |
B996 B999 B1003 B1004 |
C2 C4 |
|
A9026 A9029 A9030 A9031 A9033 A9036 A9040 |
B996 B999 B1003 B1004 |
C2 C4 |
|
A9026 A9029 A9030 A9031 A9033 A9036 A9040 |
B996 B999 B1003 B1004 |
C2 C4 |
|
A9026 A9029 A9030 A9031 A9033 A9036 A9040 |
B996 B999 B1003 B1004 |
C2 C4 |
|
A9026 A9029 A9030 A9031 A9033 A9036 A9040 |
B996 B999 B1003 B1004 |
C2 C4 |
Contents |
Topic | Sub-topic |
Planning |
Methodologies :: Tests | |||||||||
Class hours | Hours outside the classroom | Total hours | |||||||
Other methodologies | 25 | 50 | 75 | ||||||
Assignments | 5 | 11.25 | 16.25 | ||||||
Lecture | 25 | 28.75 | 53.75 | ||||||
Mixed tests | 5 | 0 | 5 | ||||||
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Description | |
Other methodologies | |
Assignments | |
Lecture |
Personalized attention |
|
|
Assessment |
Description | Qualification | ||
Lecture | El peso en la calificación final de los resultados obtenidos en la prueba objetiva será: 30% | ||
Other methodologies | El peso en la calificación final de los resultados obtenidos será: a. Prueba objetiva: 30% b. Tareas: 20%. |
||
Assignments | El peso final de los resultados obtenidos será: 20% | ||
Other comments and second call | |||
Sources of information |
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE |
Basic |
Diez de Ulzurrun, Ascen (coord), El aprendizaje de la lectoescritura desde una perspectiva constructivista, Graó, 2009 Coll, César et al., El constructivismo en el aula, Graó, 2007 Cassany, Daniel, Enseñar lengua, Graó, 1994 García-Parejo, Isabel (coord:), Escribir textos expositivos en el aula. Fundamentación teórica y secuencias didácticas para diferentes niveles, Graó, 2011 Maruny Curto, Lluis; Ministral Morillo, Maribel y Miralles Teixidó, Manuel, Escribir y leer : materiales curriculares para la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito, de tres a ocho años, Edelvives y Ministerio de Educación y Ciencia, 1998 Tolchinsky, Liliana y Simó, Rosa, Escribir y leer a través del currículum, Horsori, 2001 Solé, Isabel, Estrategias de lectura, Graó, 2006 Ballester, Margarita et al, Evaluación como ayuda al aprendizaje, Graó, 2000 Sanmartí, Neus, Evaluar para aprender. 10 ideas clave, Graó, 2007 Nemirowsky, Miriam (coord), Experiencias escolares con la lectura y la escritura, Graó, 2009 Rodari, Fiani, Gramática de la Fantasía.Introducción al arte de inventar historias, Aliorna, 1991 Barragán, Catalina et al, Hablar en clase: cómo trabajar la lengua oral en el centro escolar, Graó, 2005 Badia, Dolors y Vilá, Montserrat, Juegos de expresión oral y escrita, Graó, 1992 Cassany, Daniel, La cocina de la escritura, Anagrama, 1995 Anguita, Marisol et al, La composición escrita (de 3 a 16 años), Graó, 2004 Delmiro, Benigno, La escritura creativa en las aulas, Graó, 2002 Palou, Juli y Bosch, Carmina (coords), La lengua oral en la escuela: diez experiencias didácticas, Graó, 2005 Cassany, Daniel, Reparar la escritura: Didáctica de la corrección de lo escrito, Graó, 1993 |
Complementary | |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before | ||
|