Educational guide
IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject Musical active hearing Code 01013034
Study programme
GRADO EN EDUCACIÓN PRIMARIA
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Compulsory Third Second
Language
Prerequisites
Department DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU
Coordinador
FERNÁNDEZ RIVERA , MARÍA JESÚS
E-mail mjferr@unileon.es
-
Lecturers
FERNÁNDEZ RIVERA , MARÍA JESÚS
HERRERO MARTINEZ , RAUL
Web http://
General description This subject takes the conscious dip as a purpose in the sonorous and musical perception - expression across the personal experience, gathering and valuing the perceptions and own and foreign expressions.
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU BAELO ALVAREZ , ROBERTO
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU RESINES GORDALIZA , JOSE ANTONIO
Vocal DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU PALOMERO PESCADOR , ANA MARIA
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU FLORES CORTINA , MARIA SAGRARIO
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU LOPEZ MOYA , MANUEL
Vocal DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU POY CASTRO , RAQUEL

Competencias
Code  
A9062
B1004

Learning aims
Competences
A9062
A9062
A9062
A9062
A9062
B1004

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Assignments 18 27 45
 
Field work/trips 5 5 10
Presentations / expositions 13 13 26
 
Lecture 15 15 30
 
Mixed tests 2 7 9
6 24 30
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Assignments
Field work/trips
Presentations / expositions
Lecture

Personalized attention
 
Description

Assessment
  Description Qualification
Lecture 25 %
Assignments 35%
Field work/trips 10 %
Presentations / expositions 30 %
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic FA ECHEVERRÍA, M., AUDITA. Música para B.U.P, Magisterio Español, 1988
COPLAND, A., Cómo escuchar la música, F.C.E., 1981
CASINI, C., El arte de escuchar música, Paidós., 2006
AGOSTI-GHERBAN, C. y RAPP-HESS, C., El niño, el mundo sonoro y la música, Marfil, 1988
WILLEMS, E., El oído musical. La preparación auditiva del niño, Paidós, 2001
PALACIOS, F., Escuchar, AgrupArte, 1997
BELTRÁN, J.M., DÍAZ, J., PELEGRÍN, A., ZAMORA, A., Folklore musical infantil, AKAL/ Didáctica de la Música, Madrid, 2002
BENNETT, R., Investigando los estilos musicales, AKAL/ Entorno musical, 1998
PALACIOS, F. , La brújula al oído, AgrupArte, 2004
CRIPPS, C., La música popular en el s.XX, AKAL/Entorno musical, 1999
ALSINA P.,SESÉ F., La música y su evolución, Grao, 1994
PALACIOS, F. , Las Óperas del Real para los más jóvenes, AgrupArte, 2002
BENNET, R., Los instrumentos de la orquesta, AKAL/ Entorno musical, 2006
HERNÁNDEZ MORENO, A., Mi primer libro de música, Real Musical, 1992
SHARMA, E., Músicas del mundo, AKAL/ Entorno Musical, 2006

Complementary


Recommendations