Educational guide
IDENTIFYING DATA 2021_22
Subject Musical active hearing Code 01013034
Study programme
1013 - GRADO EN EDUCACIÓN PRIMARIA
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Compulsory Third Second
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU
Coordinador
PRADOS BRAVO , SARAY
E-mail sprab@unileon.es
-
Lecturers
HERRERO MARTINEZ , RAUL
PRADOS BRAVO , SARAY
Web http://
General description This subject takes the conscious dip as a purpose in the sonorous and musical perception - expression across the personal experience, gathering and valuing the perceptions and own and foreign expressions.
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU POY CASTRO , RAQUEL
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU PINO GUTIERREZ , FRANCISCO JAVIER DEL
Vocal EDUCACION FISICA Y DEPORTIVA GARCIA SAN EMETERIO , TERESA
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU VALLE FLOREZ , ROSA EVA
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU LOPEZ MOYA , MANUEL
Vocal DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU BAELO ALVAREZ , ROBERTO

Competencias
Code  
A9062
B1004

Learning aims
Competences
A9062
A9062
A9062
A9062
A9062
B1004

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Assignments 20 40 60
 
Presentations / expositions 10 0 10
Personal tuition 5 0 5
 
Lecture 25 50 75
 
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Assignments
Presentations / expositions
Personal tuition
Lecture

Personalized attention
 
Personal tuition
Description

Assessment
  Description Qualification
Assignments 40%
Presentations / expositions 50%
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Puertas, D., 100 cosas que tienes que saber de la música clásica. Una guía infalible para saber cuando aplaudir, Lectio, 2020
VV.AA., 2001: la música del futuro (ed. especial), Alberto Santos, Ed., 2011
Salas, J.L., Alimenta tus oídos, LID Ed. Empresarial, S.L., 2017
Archilla Segade, H, Aportaciones en torno a la música y la educación musical: Cómo generar el cambio a través de la reflexión docente, Universidad de Extremadura, 2020
MARTÍ, J.M. , Aprendizaje musical para niños. , Robinbook, 2016
Wuytack, J. y Boal, G., Audición musical activa, Asociación Wuytack de pedagogía musical, 1996
Montoro, M. P., Audiciones musicales activas para el aula, Editorial CCS, 2004
Román, A., C.I.N.E.M.A. composición e investigación en la música audiovisual. , Visión Libros, 2014
CREMADES, R. (coordinador); CREMADES, R... [et al.], Desarrollo de la expresión musical en educación primaria, Paraninfo, 2017
CASINI, C., El arte de escuchar música, Paidós., 2006
Gregori, J., El color de la música, Dairea Ed., 2020
ALONSO RUIZ, A., El color de los sonidos, Visión NEt Editorial, 2011
Olmedo, A, La audición musical activa, Filomúsica REvista electrónica, 2007
Aróstegui Plaza, J.L,, editor, La música en Educación Primaria : manual de formación del profesorado, Dairea, 2014
Jauset Berrocal, J-, Pero... ¿Qué le hace la música a mi cerebro? Neuromarketing, consumo y branding., Letramé, 2020
Denning, M., Ruido insurgente. Audiopolíticas de una revolución musical mundial, La oveja Roja, 2020
CALVILLO, A. J. , Un mundo de proyectos ABP musicales, Procompal Publicaciones, 2019
Domínguez, A. y Manjón, S., Y esto, ¿es música? , Saralejandría Ediciones, 2020

Complementary


Recommendations