Educational guide
IDENTIFYING DATA 2021_22
Subject Workshop expression Code 01013040
Study programme
1013 - GRADO EN EDUCACIÓN PRIMARIA
Descriptors Credit. Type Year Period
4 Optional Second
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU
Coordinador
GARCIA DOMINGUEZ , SOFIA
E-mail sgard@unileon.es
msolp@unileon.es
Lecturers
GARCIA DOMINGUEZ , SOFIA
SOLA PIZARRO , MARÍA BELÉN
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU ARIAS GAGO , ANA ROSA
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU CAÑON RODRIGUEZ , RUTH
Vocal EDUCACION FISICA Y DEPORTIVA GARCIA SAN EMETERIO , TERESA
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU DIEZ GUTIERREZ , ENRIQUE JAVIER
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU LOPEZ MOYA , MANUEL
Vocal DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU POY CASTRO , RAQUEL

Competencias
Code  
A9042
B1011

Learning aims
Competences
A9042
B1011

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Assignments 20 60 80
 
Presentations / expositions 8 0 8
Personal tuition 5 0 5
 
Lecture 5 0 5
 
2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Assignments
Presentations / expositions
Personal tuition
Lecture

Personalized attention
 
Personal tuition
Description

Assessment
  Description Qualification
Assignments 60%
Presentations / expositions 20%
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Black, M. , "¿Cómo representan las imágenes?". En Gombrich, E. H. J. (et al.). Arte, percepción y realidad, Paidós, 2007
Moreno, J., Activa tu música interior. Musicoterapia y psicodrama., Ed. Herder., 2004
Román, A., Análisis musivisual. Guía de audición y estudio de la música cinematográfica, Visión Libros, Ed., 2017
Ocaña Arias, A., Cómo amanso a mis fieras, Estrategias para mejorar la convivencia en clase utilizando la música., Ed. Desclée de Brouwer., 2015
Diaz Gómez, M., y Riaño Galán, M. E. (Eds.), Creatividad en educación musical, Ed. Universidad de Cantabria, 2007
Didi-Huberman, G.; Clément, Ch. y Arnarldo, J., Cuando las imágenes tocan lo real, Círculo de Bellas Artes, Ed. Arte y Estética, 2013
Austin, R. (Comp.), Deja que el mundo exterior entre en el aula., Morata, 2009
Marín, R. (ed.), Didáctica de la Educación Artística para Primaria, Pearson Alhambra, 2003
Heidegger, M., El arte y el espacio, Herder, 2009
Gregori, J., El color de la música, Dairea Ed., 2020
Vicente-Yagüe Jara, M.I., La intertextualidad literario-musical: Una estrategia didáctica para la animación a la lectura y la audición musical., Octaedro, 2013
Nancy, J.-L., La partición de las artes, Universidad de Valencia y Pretextos, 2013
Dondis, D.A., La sintaxis de la imagen, introducción al alfabeto visual, GG Diseño, 2008
Goodman, N., Los lenguajes del arte, Paidós, 2010
Siankope, J. y Villa, O., Música e interculturalidad, La catarata, 2004
D'Onofrio, S. , Música y artes visuales: una propuesta integradora, Lumen, 2012
Gustems, J. (coord.), Música y sonido en los audiovisuales, Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona, 2013
Jauset Berrocal, J-, Pero... ¿Qué le hace la música a mi cerebro? Neuromarketing, consumo y branding., Letramé, 2020
Danto, A., Qué es el arte, Paidós, 2013
Complementary

Recommendations