Educational guide
IDENTIFYING DATA 2021_22
Subject UNSTRUCTURED PLAY, STRUCTURED PLAY Code 01013044
Study programme
1013 - GRADO EN EDUCACIÓN PRIMARIA
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Compulsory Fourth First
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU
Coordinador
LÓPEZ MOYA , MANUEL
E-mail mlopm@unileon.es
tgars@unileon.es
Lecturers
GARCÍA SAN EMETERIO , TERESA
LÓPEZ MOYA , MANUEL
Web http://http://eafide.unileon.es/moodle/
General description "Free games, games regulated" in the words of Physical Education in the Elementary Education degree is designed to provide future teachers in physical education necessary resources to carry out their professional work. It is structured in three sections. The first block called "conceptual" will allow us to understand the importance of play and sports activities such as educational content. The second block called "Games and sports from the perspective of teaching" allows us to understand the game and tackles sports games and sports as a set of driving situations. Finally, the third section discusses various practical proposals.
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU VALLE FLOREZ , ROSA EVA
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU CAÑON RODRIGUEZ , RUTH
Vocal DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU POY CASTRO , RAQUEL
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU BAELO ALVAREZ , ROBERTO
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU PINO GUTIERREZ , FRANCISCO JAVIER DEL
Vocal DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU ARIAS GAGO , ANA ROSA

Competencias
Code  
A9056
A9060
B1003
B1006
B1011
B1018
B1024
C2
C5

Learning aims
Competences
A9056
A9060
B1003
B1006
B1011
B1018
B1024
C2
C5

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
15 15 30
 
Tutorship of group 5 10 15
Assignments 7 14 21
 
Lecture 25 50 75
 
Objective multiple-choice tests 3 6 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Tutorship of group
Assignments
Lecture

Personalized attention
 
Tutorship of group
Lecture
Description

Assessment
  Description Qualification
Lecture *Hojas de registro
Asistencia a tutorias de grupo, de forma presencial (si así lo requiere) o no presencial a través de EAFIDE (http://eafide.unileon.es/moodle/course/)
*Otros
*Hojas de registro
Asistencia a tutorias de grupo, de forma presencial (si así lo requiere) o no presencial a través de EAFIDE (http://eafide.unileon.es/moodle/course)
*Otros
Assignments Asistencia a tutorias de grupo, de forma presencial (si así lo requiere) o no presencial a través de EAFIDE (http://eafide.unileon.es/moodle/course)
*Otros
Objective multiple-choice tests *Examen tipo test, con posibilidad de recuperar (en el caso de suspender) o subir nota.

 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Pérez, M. Á., & Ardilla, D. , Cuerpo de Maestros Educación Física. Volumen II , MAD Sevilla , 2016
García, L.M.; Gutierrez, D., Aprendiendo a Enseñar Deporte. Modelos de Enseñanza comprensiva y Educación deportiva , INDE Publicaciones , 2017
Pérez, M. Á., & Ardilla, D. , Cuerpo de Maestros Educación Física. Volumen I , MAD Sevilla, 2016
Sanchez, F. (Coord.), Didáctica de la Educación Física para Primaria, PRENTINCE HALL., 2002
Hernandez, J.L.; Velázquez, R, La Educación Física a Estudio. El profesorado, el alumnado y los procesos de enseñanza, Barcelona, GRAÓ, 2010
Blazquez, D. (dirigido), La iniciación deportiva y el deporte escolar, INDE Publicaciones, 2010
Estapé, E.; López, M.; Grande, I., Las habilidades gimnásticas y acrobáticas en el ámbito educativo, INDE Publicaciones, 1999
Mendez, A, (Coord.), Modelos actuales de iniciación deportiva, Wanceulen, 2009

Complementary


Recommendations