Educational guide
IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject TRAINING IN RHYTHM AND DANCE Code 01013053
Study programme
1013 - GRADO EN EDUCACIÓN PRIMARIA
Descriptors Credit. Type Year Period
6 Optional Fourth First
Language
Castellano
Prerequisites
Department DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU
Coordinador
ROLANDO , CLAUDIA MONICA
E-mail crol@unileon.es
dfrac@unileon.es
Lecturers
FRANCO CASTELLANOS , DAVID
ROLANDO , CLAUDIA MONICA
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente EDUCACION FISICA Y DEPORTIVA GARCIA SAN EMETERIO , TERESA
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU ARIAS GAGO , ANA ROSA
Vocal DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU VALLE FLOREZ , ROSA EVA
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU CAÑON RODRIGUEZ , RUTH
Secretario DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU PINO GUTIERREZ , FRANCISCO JAVIER DEL
Vocal DIDACT.GRAL,ESPEC.Y TEORIA EDU POY CASTRO , RAQUEL

Competencias
Code  
A9064
B1004
C2 CMECES2 That students know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional manner and possess the skills that are usually demonstrated through the development and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study.

Learning aims
Competences
C2
A9064
B1004

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Personal tuition 5 3 8
 
Assignments 30 20 50
Other methodologies 0 15 15
 
Lecture 21 44 65
 
Practical tests 4 8 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Personal tuition
Assignments
Other methodologies
Lecture

Personalized attention
 
Personal tuition
Description

Assessment
  Description Qualification
Other methodologies 55%


25%
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic Canalias, N., Danza inclusiva, Barcelona : UOC, 2013
Motos Teruel, T., Taller de teatro y danza, Barcelona Octaedro , 2018
Sarmiento, A., 101 ejercicios de danza contemporánea para niños y jóvenes , Madrid : Tutor, 2015
Lepecki, A., Agotar la danza : "performance" y política del movimiento , Aula de Danza Estrella Casero, Universidad de Alcalá, , 2008
Lehmann, E., Canta, toca, brinca y danza : sugerencias para la educación musical de los pequeños , Madrid : Narcea, 2009
Laban, R., Danza educativa moderna, Barcelona : Paidós, 2004
Pedrero Muñoz, C., Danza histórica : estudio de danzas y pasos para educación artística, Salamanca : Universidad Pontificia de Salamanca, Servicio de Publicaciones, 2012
Tena Porta, I., Expresión corporal desde la danza creación : proceso de elaboración de una unidad didáctica en Educación Infantil y Educación Primaria, Zaragoza : Prensas de la Universidad de Zaragoza, 2018
Alemany Lázaro, M. J., Historia de la danza I : recorrido por la evolución de la danza desde los orígenes hasta el siglo XI, Valencia : Piles, 2010
Alemany Lázaro, M. J., Historia de la danza II : la danza moderna hasta la Segunda Guerra Mundial , Valencia : Piles, 2013
Valiente Ochoa, C., Historia de la música y la danza, Diálogo, 2018
Abad Carlés, A. M., Historia del ballet y de la danza moderna, Madrid : Alianza Editorial, 2015
Muñoz, A., La evaluación en la danza : mucho más que poner una nota, Buenos Aires (Argentina) : Balletin Dance,, 2014
Wengrower, H. y Chaiklin, S. (coords., La vida es danza : el arte y la ciencia en la Danza Movimiento Terapia, Barcelona : Gedisa, 2008
Fuentes, Sylvia, Pedagogía de la danza, Getxo (Bizkaia) : Asociación Cultural Danza Getxo, , 2008
Recca, M., ¿Qué es Danza-movimiento terapia? : el cuerpo en danza, México : Lumen, 2005

Complementary


Recommendations