Educational guide
IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject DOCUMENTARY SOURCES IN SOCIAL AND HEALTH CARE RESEARCH Code 01722106
Study programme
1722 - MASTER UNIV. INVESTIGAC. CC. SOCIOSANITARIAS
Descriptors Credit. Type Year Period
3 Compulsory First First
Language
Castellano
Prerequisites
Department PATRIMONIO ARTIST.Y DOCUMENTAL
Coordinador
GALLEGO LORENZO , JOSEFA
E-mail jgall@unileon.es
narrv@unileon.es
bulba@unileon.es
-
Lecturers
GALLEGO LORENZO , JOSEFA
ARROYO VAZQUEZ , NATALIA
BARRIONUEVO ALMUZARA , LETICIA
GARCIA PRIMO , AURELIO
Web http://
General description
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente ENFERMERIA Y FISIOTERAPIA PEREZ RIVERA , FRANCISCO JAVIER
Secretario ENFERMERIA Y FISIOTERAPIA FERNANDEZ MARTINEZ , MARIA ELENA
Vocal ENFERMERIA Y FISIOTERAPIA LIEBANA PRESA , CRISTINA
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente ENFERMERIA Y FISIOTERAPIA LUIS GONZALEZ , JOSE MANUEL DE
Secretario ENFERMERIA Y FISIOTERAPIA MARQUES SANCHEZ , MARIA DEL PILAR
Vocal ENFERMERIA Y FISIOTERAPIA LOPEZ ALONSO , ANA ISABEL

Competencies
Type A Code Competences Specific
  A13529
  A13530
  A13531
Type B Code Competences Transversal
  B3373
  B3374
  B3396
Type C Code Competences Nuclear
  C1
  C3

Learning aims
Competences
A13530
B3373
C1
A13529
A13530
B3373
B3396
C3
A13529
A13530
A13531
B3373
B3374
C1
C3
A13529
B3373
B3374
C3
A13531
B3373
C1
B3373
B3374
C1
A13530
B3373
C1
C3

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Class hours Hours outside the classroom Total hours
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms 12 11 23
 
Assignments 3 12 15
Personal tuition 1 2 3
Problem solving, classroom exercises 8 12 20
Forums of discussion 2 4 6
 
Lecture 4 4 8
 
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies   ::  
  Description
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms
Assignments
Personal tuition
Problem solving, classroom exercises
Forums of discussion
Lecture

Personalized attention
 
Personal tuition
Forums of discussion
Description

Assessment
  Description Qualification
Assignments 40%
Personal tuition 10%
Problem solving, classroom exercises 50%
 
Other comments and second call

Sources of information
Access to Recommended Bibliography in the Catalog ULE

Basic ALEIXANDRE BENAVENT, R, Fuentes de información en ciencias de la salud en Internet. , http://www.medtrad.org/panacea/IndiceGeneral/n33-Ponencias-Aleiandre.pdf, Panace@. 2011.
EYSENBACH, G, Medicine 2.0: Social Networking, Collaboration, Participation, Apomediation, and Openness, Journal of Medical Internet Research. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2626430/,
NAVAS MARTIN M.A., et al., Acceso a fuentes de información sobre salud en España: cómo combatir la infoxicación, Enfermería Clínica,, 2012
FAUS, F., SANTAINÉS, E., Búsquedas bibliográficas en bases de datos. Primeros pasos en investigación en Ciencias de la Salud, , Barcelona, 2013.
MEDINA AGUERREBERE, P, Fuentes de información médica, , Barcelona: UOC, 2012
CABALLERO, C.V., et al, La importancia del Acceso Abierto en la investigación biomédica y científica., Revista Colombiana de Reumatología. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2626430/, 2008, vol. 5, 2
CORDÓN GARCÍA, J. A.; ALONSO ARÉVALO, J.; GÓMEZ DÍAZ, R.; LÓPEZ LUCAS, J, Las nuevas Fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0., , Madrid: Pirámide, 2012
SACRISTÁN J.A., Medicina basada en la evidencia y medicina centrada en el paciente: algunas reflexiones., Revista Clínica Española. http://dx.doi.org/10.1016/j.rce.2013.05.014, 2013
IÑESTA GARCÍA, A., Webs y buscadores en Ciencias de la Salud., 2ª, Madrid. Escuela Nacional de Sanidad, Instituto de

Complementary


Recommendations