Guia docente
DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura INTERNATIONAL STRATEGIC MANAGEMENT Código 01728206
Enseñanza
M.EUROPEO UNIVERSITARIO EN DIR. DE EMPRESAS
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Semestre
5 Obligatoria Primer Primero
Idioma
Ingles
Prerrequisitos
Departamento DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA
Responsable
RODRÍGUEZ SANTOS , MARÍA CARMEN
Correo-e mcrodsa@unileon.es
jlvazb@unileon.es
Profesores/as
RODRÍGUEZ SANTOS , MARÍA CARMEN
VÁZQUEZ BURGUETE , JOSÉ LUIS
Web http://
Descripción general Moving from an overview of international commerce to discuss the globalization of the competitive environment, the course examines the various aspects of a firm's activity in the light of the process of internationalization.
Tribunales de Revisión
Tribunal titular
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA CERVANTES BLANCO , MIGUEL FRANCISCO
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA GONZALEZ FERNANDEZ , ANA MARIA
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA MUÑIZ MARTINEZ , NORBERTO
Tribunal suplente
Cargo Departamento Profesor
Presidente DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA FERNANDEZ GAGO , ROBERTO
Secretario DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA SANCHEZ GONZALEZ , GLORIA
Vocal DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA MARTINEZ CAMPILLO , ALMUDENA

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Generales y Transversales
Tipo C Código Competencias Básicas

Resultados de aprendizaje
Resultados Competencias
Students will understand international commerce, globalization of competitive environments and the determinants of international competitive advantage.
They are able to explain the concepts of international Business and Multinational Enterprise.
They know, understand and can apply approaches to foreign markets and possible strategies of internationalisation: trade, foreign direct investment, cooperation (licensing, franchising etc).
They will understand the role of technology and SMEs in the international business arena.
They will understand the internationalisation process and the strategy behind it.
They can identify strategic orientations that affect strategic planning of international activities
They understand how this strategy is formulated (particular attention to assessment of internal and external environment)
They are able to undertake analysis, segmentation and choice of foreign markets
They understand how strategy is implemented, with particular attention to location, ownership decision and functional area implementation.

Contenidos
Bloque Tema
International Strategic Management 1. The process of globalization and the development of the international trade system.
2. International trade theory and theories on the internationalization of the firm.
3. Foreign Direct Investments and the multi national companies.
4. Strategies for the international firm.
5. Organization of the international firm.
6. Production strategy for international firms.
7. Marketing in foreign markets.
8. International Human resources management.
9. International financial management.
10. Quality management systems.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Horas en clase Horas fuera de clase Horas totales
Trabajos 0 0 0
 
Tutorías 0 0 0
Presentaciones/exposiciones 0 0 0
 
Sesión Magistral 0 0 0
 
Pruebas de desarrollo 0 0 0
Pruebas orales 0 0 0
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías   ::  
  descripción
Trabajos Trabajos que realiza el alumno de forma individual
Tutorías Resolución de dudas de los alumnos.
Presentaciones/exposiciones Exposición oral por parte de los alumnos de un tema concreto o de un trabajo.
Sesión Magistral Exposición de los contenidos de la asignatura.

Tutorías
 
descripción

Evaluación
  descripción calificación
Otros 1 written exam (= 120 minutes =
75%), 1 written report with
presentation (25%)
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fuentes de información
Acceso a la Lista de lecturas de la asignatura

Básica

Hill C, International Business, McGraw-Hill, New York, 2007

Rugman A. m. Collinson S., International Business, Prentice Hall, Harlow, 200

Complementaria


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