Guia docente | ||||||||||||||||||||||
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2023_24 | |||||||||||||||||||||
Asignatura | STATISTICS APPLIED TO INTERNATIONAL MARKET RESEARCH | Código | 01728211 | |||||||||||||||||||
Enseñanza | ||||||||||||||||||||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Semestre | ||||||||||||||||||
10 | Obligatoria | Primer | ||||||||||||||||||||
Idioma |
|
|||||||||||||||||||||
Prerrequisitos | ||||||||||||||||||||||
Departamento | ||||||||||||||||||||||
Responsable | Correo-e | |||||||||||||||||||||
Profesores/as | |
|||||||||||||||||||||
Web | http:// | |||||||||||||||||||||
Descripción general | ||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
|
|||||||||||||||||||||
Competencias |
Tipo A | Código | Competencias Específicas |
Tipo B | Código | Competencias Generales y Transversales |
Tipo C | Código | Competencias Básicas |
Resultados de aprendizaje |
Resultados | Competencias | ||
The students will understand the necessary marketing research tools on the basis of scientific and statistic methods. | |||
They will understand approaches of marketing research in different cultures and countries. | |||
They will be able to apply market research to make better business decisions. | |||
They will learn to design concepts of market research and implement them in a company environment. | |||
They will learn to work in international teams and stick to time constraints. |
Contenidos |
Bloque | Tema |
1st part-module: Statistics applied to market research | 1. International marketing research methodology : questionnaire design, sampling techniques, different modes of data collection, 2. Descriptive, bivariate and multivariate statistics. Textual data analysis. 3. Workshops on survey software Sphinx 2nd part-module: EuroSurvey Intensive Programme |
The intensive programme “EuroSurvey” is officially approved and granted by the Erasmus LLP Agency: 10 days of an international programme bringing together 80 students and 20 teachers from 10 different countries. | The project is about real company tasks on international consumer research and contains: 1. Objectives of Marketing Research 2. Different approaches and methodologies used to perform marketing research and to understand international markets 3. Techniques of qualitative and quantitative international marketing research projects 4. Different methods of data collection with a focus on Internet-based marketing research techniques 5. Survey software implementation 6. Descriptive statistics 7. Bivariate and multivariate data analysis 8. Textual data analysis 9. Report writing and presentation techniques |
Planificación |
Metodologías :: Pruebas | |||||||||
Horas en clase | Horas fuera de clase | Horas totales | |||||||
Seminarios | 0 | 0 | 0 | ||||||
Estudio de caso | 0 | 0 | 0 | ||||||
Presentaciones/exposiciones | 0 | 0 | 0 | ||||||
Trabajos | 0 | 0 | 0 | ||||||
Tutorías | 0 | 0 | 0 | ||||||
Sesión Magistral | 0 | 0 | 0 | ||||||
Pruebas mixtas | 0 | 0 | 0 | ||||||
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
descripción | |
Seminarios | Trabajo en profundidad sobre un tema. Ampliación y relación de los contenidos dados en las sesiones magistrales con el quehacer profesional. |
Estudio de caso | Planteamiento de un caso donde se ha de dar respuesta a la situación planteada. El caso no proporciona soluciones sino datos para reflexionar, analizar y discutir en grupo las posibles salidas al problema |
Presentaciones/exposiciones | Exposición oral por parte de los alumnos de un tema concreto o de un trabajo. |
Trabajos | Trabajos que realiza el alumno de forma individual |
Tutorías | |
Sesión Magistral | Exposición de los contenidos de la asignatura. |
Tutorías |
|
|
Evaluación |
descripción | calificación | ||
Otros | 1 final exam (120 minutes) 1 written report with presentation (each 25%) |
50% 50% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria | |||
Fuentes de información |
Acceso a la Lista de lecturas de la asignatura |
Básica | |
Malhotra N. : Marketing Research - An Applied Orientation, Prentice Hall, 2007. • Groves R., Fowler F., Couper M., Lepkowski J., Singer E., & Tourangeau R.: Survey Methodology, Wiley, 2004. • Saunders M., Lewis P. & Thornhill A. : Research Methods for Business Students, Prentice Hall, 2007. • Hair J., Black W., Babin B. & Anderson R. : Multivariate Data Analysis, Prentice Hall; 2009. |
|
Complementaria | |
Recomendaciones |