Guia docente | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2017_18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Asignatura | CROSS-CULTURAL COMMUNICATION | Código | 01728215 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Enseñanza |
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Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Semestre | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Obligatoria | Primer | Segundo |
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Idioma |
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Prerrequisitos | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departamento | DIREC.Y ECONOMIA DE LA EMPRESA |
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Responsable |
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Correo-e | mcrodsa@unileon.es jlvazb@unileon.es |
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Profesores/as |
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Web | http:// | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descripción general | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tribunales de Revisión |
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Competencias |
Tipo A | Código | Competencias Específicas |
Tipo B | Código | Competencias Generales y Transversales |
Tipo C | Código | Competencias Básicas |
Resultados de aprendizaje |
Resultados | Competencias | ||
The students will understand the strategies, tools and techniques of successful B to B Business | |||
They understand the negotiation issue and develop individual negotiation skills. | |||
They understand and practice communication techniques. | |||
Overall, they will be able to acquire, refine and practice skills necessary for success in an international, cross cultural environment. |
Contenidos |
Bloque | Tema |
Cross-Cultural Communication | 1. Introduction: a. Importance of communication skills in professional (and personal) life b International projects management and related communication issues c. Potential cross-cultural communication problems because of cultural differences 2. Communication techniques: a. Written communication: emailing and reporting techniques b. Oral communication techniques: presentations and meetings c. Development of listening capabilities 3. Leadership skills: a. Objectives definition b. Planning activities c. Control, evaluation and feedback d. Motivation e. Team building |
Planificación |
Metodologías :: Pruebas | |||||||||
Horas en clase | Horas fuera de clase | Horas totales | |||||||
Tutorías | 0 | 0 | 0 | ||||||
Estudio de caso | 0 | 0 | 0 | ||||||
Simulación | 0 | 0 | 0 | ||||||
Sesión Magistral | 0 | 0 | 0 | ||||||
Pruebas mixtas | 0 | 0 | 0 | ||||||
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
descripción | |
Tutorías | Resolución de dudas de los alumnos. |
Estudio de caso | Planteamiento de un caso donde se ha de dar respuesta a la situación planteada. El caso no proporciona soluciones sino datos para reflexionar, analizar y discutir en grupo las posibles salidas al problema |
Simulación | Role Plays |
Sesión Magistral | Exposición de los contenidos de la asignatura. |
Tutorías |
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Evaluación |
descripción | calificación | ||
Otros | 2 Study case reports 2 personal workshop evaluations (each 12,5%) 1 written exam (120 minutes = 50%) |
25% 25% 50% |
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Otros comentarios y segunda convocatoria | |||
Fuentes de información |
Acceso a la Lista de lecturas de la asignatura |
Básica | |
• Brennan R., Canning L. & McDowell R. : Business-to-Business Marketing, Sage, 2007. • Vitale R. & Giglierano J. : Business to Business Marketing: Analysis and Practice in a Dynamic Environment, South-Western College Pub, 2001. • Lewicki R. & Hiam A. : Mastering Business Negotiation : A Working Guide to Making Deals and Resolving Conflict, Jossey-Bass, 2006. • Mead R. : International Management: Cross-Cultural Dimensions, Wiley-Blackwell, 2004. • Norales F. : Cross-Cultural Communication: Concepts, Cases and Challenges, Cambria Press, 2006. • Reynolds S. & Valentine D. : Guide to Cross-Cultural Communication, Prentice Hall, 2003. • Hofstede G. : Cultures and Organizations: Software of the Mind, McGraw-Hill, 2004. |
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Complementaria | |
Recomendaciones |